(24/7) 1-800-373-600
עיצוב אתר אינטרנט לעסק

עיצוב אתר אינטרנט מקצועי לעסקים

אתר עסקי חייב להתייחס אל הגולשים ואל מנועי החיפוש כאחד. בימינו, כשהתחרות על תשומת ליבו של הגולש גבוהה, יש לשים לב לכל המרכיבים שבאתר, ובהם גם לעיצוב שלו. הגולש אשר נכנס לאתר פוגש בראש ובראשונה בעיצוב, הוא סורק את האתר במהירות, קולט את הצבעים, את האותיות, את הכותרת ואת הכפתורים, ומחליט כמעט מידית אם להמשיך לגלוש או לחפש אתר אחר.

מכאן אפשר להבין כי העיצוב הוא הרושם הראשוני של האתר, והמטרה היא שהרושם יגרום לגולש להישאר באתר, שיהיה מסקרן וברור.

דגשים חשובים לעיצוב אתר אינטרנט

עיצוב אתר אינטרנט דורש לא רק התמקצעות בתחום העיצוב והאתרים, אלא הבנה כוללת והתייחסות לכל הפרטים החשובים. בבחירת העיצובים השונים יש להתייחס אל הגולשים שעומדים לראות את האתר, להביא בחשבון את מנוע החיפוש ולתכנן את העיצוב כך שיתאים לתחום בו עוסק האתר ולעיצובים קיימים של העסק או של החברה.

הגולשים אשר נכנסים לאתר עושים זאת כדי לקבל מידע רלוונטי, אך אם האתר יהיה משעמם, אם הצבעים שלו יפריעו לגלישה ואם הכתב לא יהיה ברור, הם יצאו במהירות. בחירה נכונה של הצבעים, הטמעתם בנגיעות במקומות הנכונים באתר ובדיקה שהמבנה אינו מפריע לגלישה הם הכרחיים בעיצוב. כדי למשוך את הגולשים יש לבחור את הצבעים בקפידה, לשלב אלמנטים שמושכים את העין ולצד כל אלה להקפיד על עיצוב נקי וברור שמשרת את הגלישה ושאינו מצפה מהגולש להתאמץ כדי להבין לאן הגיע.

הבחירות העיצוביות באתר צריכות להתאים גם למנועי החיפוש, כאשר יש להקפיד שאלו לא יבואו על חשבון עליית תוכן האתר לאוויר ושלא יכבידו עליו. עומס עיצובי עלול לגרום לאתר כבד ולהפריע לקידום. גם כאן, על העיצוב לשרת את האתר ולא להפך.

דגש נוסף אליו יש להתייחס כאשר מבצעים עיצוב אתרים הוא התחום של האתר ונתונים קודמים. המעצב צריך לבחון את התחום ואילו צבעים מתקשרים אליו ולהתחשב בנתונים הקיימים של העסק. אפשר לראות אמנם שבשנת 2016 עיצוב האתרים הולך בעיקרון לכיוון מינימליסטי, אך אין זה אומר שאי אפשר לבטא את התחום ולהתחשב בעיצובים שיש לבעל האתר להציע, אלא להיפך – אפשר לשלבם בחוכמה ושהאתר ישתמש במיתוג העסק.

טרנדים עיצוביים שנמצאים בשימוש בשנת 2016

התפתחות הטכנולוגיה הביאה אלמנטים של עיצוב אתרים, חלקם תפסו תאוצה ואפשר לראות אותם כמעט בכל אתר, חלקם נדירים בשל ההכבדה על האתר ורבים מהם נוצרו מתוך מחשבה על האתרים הסלולריים. אלו חלק מהטרנדים העיצוביים שנראו בשנת 2016:

  • גלילה ארוכה

    הגלילה שינתה את פניה והפכה לארוכה יותר. בעבר גלילה שכזו נחשבה לטעות בבניית האתרים, אך כך היה לפני שהגלישה הסלולרית הפכה לדבר שבשגרה. היום, גלילה זו לא רק מוסיפה לעיצוב האתר אלא מעניקה גלישה נוחה מכל מכשיר.

  • תמונות מקצועיות

    בעבר בעלי האתרים יכלו להרשות לעצמם להעלות תמונות חובבניות או לא להשתמש בתמונות כלל. היום, כל תמונה אשר משולבת באתר חייבת להרשים ולהתאים לו מבחינה עיצובית. כך גם התמונה בדף האודות – היא איננה יכולה להיות תמונת סלפי חובבנית, וחשוב שבעלי האתרים ידאגו לתמונה מקצועית וייגשו לשם כך לבעל מקצוע המומחה בתחום.

  • תפריטים דינמיים

    אחד העיצובים שנכנסו לאתרי האינטרנט הוא התפריט הזז. הוא יכול להיעלם או להופיע, בחלקו או במלואו. הדבר מאפשר לבעלי האתר לכוון את הגולשים להתמקד בתוכן האתר וללחוץ על התפריט הרלוונטי ביותר עבורם.

  • אתר נפתח כעמוד יחיד (פרלקס)

    אתר מסוג זה נראה כמו עמוד אחד ארוך, ולא כאתר מלא דפים ביניהם הגולש יכול לעבור, כמו ברוב האתרים. מדובר בעיצוב ייחודי אשר פותח כל פעם את המידע הרלוונטי לגולש ומשאיר אותו כל הזמן באותו עמוד.

  • שילוב אנימציות

    טכנולוגיית HTML5 ו-JQUERY מאפשרות להכניס אנימציות לתוך האתר בקלות ובלי להכביד עליו. רבים חוששים משילוב זה בשל זיכרון מאתרי הפלאש הכבדים שפעלו בעבר, אך הטכנולוגיה החדשה מאפשרת ליהנות מסרטונים שמושכים את העין בלי לפגוע במהירות האתר.

  • האתר נע מצד לצד

    טרנד עיצובי שנכנס לעולם האתרים הוא התזוזה של התוכן מצד לצד. לא כולם אימצו אותו, אלא בעיקר בעלי אתרים שרוצים להיות שונים ולהביא רעננות לגלישה. במקרה זה, במקום שהגלילה תמשוך את האתר מטה, היא עושה זאת לאורך האתר, ובמקום שהגלילה תהיה בצד האתר – היא תהיה למעלה או למטה ותאפשר את התנועה לצדדים.

  • כפתורים חלולים

    זהו טרנד עיצובי שאינו חדש, ושהשימוש בו הולך וגובר. מדובר באלמנטים אשר הרקע שלהם חלול והם יכולים להופיע על גבי תמונה ומתאימים לכל רקע. לרוב, הם יעודדו את הגולשים להשאיר פרטים או לקבל יותר פרטים על הנושא שמעניין אותם.

אתרים רספונסיביים

המהפכה במחירי התקשורת הסלולרית לא רק הורידה את מחירי השיחות, אלא העלתה את השימוש בסלולרי לצורך גלישה באינטרנט. לנתון זה משמעות כפולה: יש לעצב את האתר כך שיתאים גם לגלישה ממכשירים סלולריים, ואתר שאינו מתאים לגלישה זו עלול לאבד גולשים רבים.

עיצוב אתרים צריך להתבצע כך שיהיה רספונסיבי, כלומר על העיצוב להתאים את עצמו לגלישה מכל מכשיר, ואין זה משנה אם מדובר במחשב נייח או נייד, בטאבלט או בטלפון סלולרי. אתר שמעוצב נכונה ישנה את עצמו בהתאם לכל מכשיר ויעניק חוויית גלישה אופטימלית. כאן על המעצב עצמו להתחשב בכל הגולשים, עליו לבחור את הצבעים המתאימים לקריאה בסלולרי, להתאים את האלמנטים השונים כך שיהיו ברורים בכל גלישה ולוודא כי מידע לא ילך לאיבוד רק בגלל המכשיר הנמצא בשימוש.

טיפוגרפיה באתר

טיפוגרפיה היא אמנות עיצוב הטקסט. אנו יכולים לראות עיצוב אתרים שעושה שימוש נבון בטיפוגרפיה וכולל שימוש בפונטים (גופנים) חדשניים, בפונטים ייחודיים לאתר בלבד (במקרים בהם מוקדש לכך תקציב) ושילוב של פונטים שונים בתוך האתרים.

כדי לשלב בין פונטים שונים ולצאת מהמסגרת של הפונטים המוכרים והידועים, יש צורך בהתמחות בתחום וחשוב לבצע בחירה שלוקחת בחשבון את חוויית הגלישה. כאן יש להיות זהירים ולזכור כי קריאת טקסטים בפונטים שאינם ברורים דיים או אינם “רגילים” עלולה להיות מתישה. הפתרון יהיה בדרך כלל שילוב של פונט נוסף וייחודי בכותרת, בתפריטים ובתוך אייקונים שונים שקוראים לפעולה. כאן מעצב טוב יוכל להשתמש גם בפונט הנמצא בלוגו העסק או החברה, אם הדבר משרת אותו ונכון לאתר.

נגישות האתר

תקן הישראלי מספר 5568 קובע מהו אתר מונגש לאנשים בעלי מוגבלויות שונות. בין האנשים הזקוקים להנגשה ניתן לציין כבדי ראייה שזקוקים לאפשרות להגדיל את הכתב באתר ושהרקע לא יפריע לקריאה. ישנם כבדי שמיעה שצריכים שהתוכן המוקלט (אודיו או וידאו) ילווה בכתוביות. ישנם אנשים אשר מתקשים מבחינה פיזית להפעיל עכבר וכדי לגלוש באתר הם יצטרכו לנווט דרך פקודות במקלדת, ועל האתר להתאים גם לכך.

חוק נגישות האתרים מחייב את בעליהם לתחזק אתרים נגישים, ונקבע כפירוש לחוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות 1998, תשנ“ח. עם זאת, לא כל בעלי האתרים חייבים להפוך את כל האתר לנגיש, וכל אחד צריך לבחון כיצד החוק חל עליו. מעבר לחוק, יש לראות את הצד העיצובי בהתייחסות לנגישות. כל בעל אתר רוצה להיות זמין עבור הגולשים השונים, וכדאי לבצע בחירות עיצוביות שמתאימות לקהל רחב. מכאן, יש לשים לב לדגשים הבאים:

  • צבעי האתר

    צבעי האתר צריכים להתאים לגלישה ממושכת ולהתחשב באנשים בעלי מוגבלויות. גם אם יש לבעל האתר העדפה לצבעים מסוימים בשל אהבה אישית או כי אלו צבעי הלוגו שלו, יהיה עליו לשאול אם אלו ראויים לקריאה או לא. דוגמה לבחירת צבעים שגויה היא אתר שחור כשהכיתוב עליו הוא לבן או צהוב וכמעט בלתי אפשרי לקריאה, לא רק לבעלי מגבלות.

  • גודל הפונט

    לא רק אנשים בעלי מגבלת ראייה סובלים מגודל פונט קטן מדי. אתרים רבים מדי אינם מתייחסים לחוויית הגלישה בכל הנוגע ליכולת לקרוא את הכתוב בהם, וכאן מומלץ לזכור כי גם אנשים שאין להם כל מגבלת ראייה יכולים להתעייף מקריאת טקסט בכתב קטן ולוותר על גלישה באתר.

    שילוב טקסט לצד שמע

    שילוב זה מתייחס בעיקר לתוכן, אך יש לו השפעה עיצובית וכל בעל אתר שיודע כי הוא מתכנן להכניס קובצי שמע או אודיו לגוף אתר טקסטואלי, רצוי שיפנה למעצב ויבקש ממנו ליצור מסגרת מתאימה לשילוב בין השניים.

    הדגשת הסימונים

    בכל אתר יכולים להיות סימנים שקוראים לגולשים לבצע פעולה, כמו למשל הרשמה לרשימת התפוצה, לחיצה כדי להמשיך לקרוא וכיוצא באלה. כל אלה צריכים להיות מודגשים וגדולים דיים למען גולשים בעלי מגבלה שמתקשים לשים לב לפרטים הללו או מתקשים לעבוד עם העכבר וליצור לחיצה מדויקת. במקרה זה, ההדגשה יכולה להביא לתוצאות טובות יותר גם מגולשים שאינם בעלי מגבלה.

שילוב וידאו בתוך האתר

בשנת 2016 השימוש בווידאו תפס תאוצה משמעותית. הסיבות לכך הן הטכנולוגיה שמאפשרת לשלב אותו בלי להכביד את עליית האתר, לצד נגישות התוכנות השונות לכל אחד. היום, כל בעל עסק יכול לצלם את עצמו ולשלב את הסרטונים השונים בתוך האתר כחלק מהתוכן, ואף בדף הבית. כדי שהסרטונים ימשכו את הגולשים וישתלבו היטב בעיצוב עליהם להיות איכותיים, אך מעבר לכך, עיצוב אתרים טוב הוא כזה שמאפשר את שילוב התוכן ונותן לו מקום.

הכוונה בשילוב היא מתן מקום לווידאו, יצירת דפים אשר משלבים בין התכנים השונים (הכתובים והמצולמים), והיום אפשר לראות גם אתרים אשר מאפשרים לווידאו להמשיך לרוץ בצד האתר לצד גלילת הכתבה עצמה. הדבר משרת היטב אנשים בעלי מגבלת צפייה, אך לא רק אותם: ישנם אנשים רבים ששמחים לשמוע את הנאמר בווידאו ובו זמנית להמשיך לקרוא. כמובן, היום קל יותר מתמיד להתאים את הווידאו לגלישה בסלולר, הוא אינו צריך לפעול מיד עם עליית העמוד ואפשר להגדיל אותו ולצפות בו לאורך המכשיר או לרוחבו.

עיצוב אתר חדש

עיצוב אתר אינטרנט חדש מחייב התמקצעות בתחום, הכרת הטרנדים והקשבה ללקוח ולגולשים הפוטנציאליים. מעצב טוב ירצה אמנם להביא את עצמו לידי ביטוי, אך הוא ירצה לפני הכול ליצור אתר שמתאים לתחום העיסוק ושמשאיר את הגולשים בו זמן רב.

רגע לפני הנגיעה באלמנטים העיצוביים השונים, יבצע המעצב מפרט בו יתואר האתר, המטרות שלו, הלקוחות הפוטנציאליים שלו (כלומר, מיהם הגולשים הצפויים להיכנס אליו), יבצע מחקר שוק של מה שקיים בתחום ויבצע תיאום ציפיות עם מזמין האתר. המעצב עצמו לרוב לא יבנה את האתר, אלא יעבוד בשיתוף פעולה עם מתכנת. שניהם יחדיו יצרו את התוצאה הרצויה, כך שזו תענה על דרישות הגלישה והעיצוב של האתר ועל המטרות שהוגדרו לו.

גם בעלי אתרים קיימים יכולים להתעודד: עליהם לדעת כי עיצוב האתר יכול להתבצע מחדש במידת הצורך. יש שאומרים כי מומלץ לרענן את האתר אחת לשלוש שנים, וזאת בשל הטכנולוגיה המתקדמת והשינויים הרבים שנכנסים כל הזמן לתחום. עיצוב אתר מחדש אינו חייב לבוא על חשבון גלישה נוחה, ומתרחש “מאחורי הקלעים“, כך שבכל זמן תכנון האתר החדש מתאפשרת גלישה באתר הקיים.

 

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים על שירותי פרסום ובניית אתרים? התקשר/י אלינו 1-800-373-600 או מלא/י את הטופס להלן ונציג שלנו יחזור אליך במהרה עם חבילת הפתעות במחירים מפתיעים!