(24/7) 1-800-373-600
פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט – עכשיו עם צוות SweetHome – ככל שרשת האינטרנט גדלה ומתפרשת על אזורים חדשים ברחבי הגלובוס, אפשרויות המסחר והפרסום ברשת הולכות ומתפתחות. גם תקציבי הפרסום של חברות רבות עוברים לאינטרנט, שבשנים האחרונות הפך לפלטפורמה לחיפוש מוצרים ולרכישות אונליין. אמנם, כאשר מדובר בפרסום מתייחסים לקהל היעד הספציפי של המוצר או של השירות, אך הפצה ברשת מספקת אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות, וכך באמצעות פרסום באינטרנט ניתן להגיע לקהלי יעד מגוונים או להתמקד בקהל יעד מסוים בכדי לפרסם מוצרים, חברות, אמצעי תקשורת, נותני שירות וכיוצא באלה.

קיימות פלטפורמות רבות דרכן אפשר לפרסם שירותים או מוצרים, מתוכן החשובות ביותר (בארץ) הן גוגל ופייסבוק, שפרסום בהן נחשב לאפקטיבי ביותר. מלבד פלטפורמות גדולות ופופולריות אלו, ישנם ערוצים נוספים שגם דרכם אפשרי לפרסם מוצרים, אך מכיוון שלערוצים אלה כמות קטנה יותר של צפיות, לרוב יש לכך השלכות על כמות הקונים, שהיא באופן פוטנציאלי קטנה יותר. מה כדאי לדעת על אפשרויות הפרסום השונות? לפניכם כמה דרכים נפוצות לפרסום מוצרים ושירותים באינטרנט.

פרסום באינטרנט באמצעות קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני (SEO) משמעותו הצבת דף אינטרנט במקומות הראשונים של תוצאות חיפוש ביטוי מסוים. החשיבות של הצגת קישורי דפים במקומות הראשונים של דף החיפוש הראשון מחוזקת על ידי סקרים רבים, על פיהם מרבית ההקלקות על הקישורים מתבצעות בשלושת הדפים הראשונים. בנוסף, קיים פער גדול בין כמות ההקלקות על התוצאה הראשונה בדף הראשון לבין כמות ההקלקות על התוצאות שאחריה. מכיוון שבאופן יחסי הקלקות רבות יותר משמעותן יותר לידים, SEO הוא כלי חשוב בפרסום של מוצרים באינטרנט.

יחד עם זאת, קידום מוצרים באופן אורגני מעלה בעייה אתית מבחינת מנועי החיפוש (בארץ ההתייחסות היא בעיקר לגוגל), אותה ניתן להסביר באמצעות הנאמנות של גוגל לעקרון הפצת המידע באינטרנט. ובכן, מיקום של דפים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של מילת מפתח מסוימת אמנם מעלה את כמות הלידים הנכנסים לאתר, אך המטרה העיקרית של SERP (תוצאות דף במנוע חיפוש) מבחינת גוגל, היא הצגת מידע תועלתי לגולשים – ולא הצגת מוצרים או מותגים שמקדמים את המפרסם. עם זאת, למרות הפרספקטיבה של גוגל שמציגים את מנוע החיפוש ככלי לאיתור מידע באינטרנט בלבד, בשנים האחרונות הם מספקים אמצעים לקידום אורגני (אמנם לא פרסום ישיר) של מוצרים.

אחד מהאמצעים החשובים שמעניקה גוגל לבעלי עסקים באמצעות מערכת ניהול האתרים (Google Search Console), הוא הכלי לסימון נתונים מובנים, שמאפשר להציג נתונים של עסקים בתוצאות מנוע החיפוש, בקטגוריות שכוללות בין השאר מוצרים, מסעדות ועסקים מקומיים. הפרטים על השירות או על העסק כפי שהוגדרו בידי המפרסם או מנהל האתר נבדקים על ידי גוגל. אם הם מאשרים את הוספת המידע, הוא מופיע בקישור של דף האתר בתוצאות החיפוש האורגני.

היתרונות של הקידום האורגני לפרסום המוצר אינם מסתכמים רק בכך – קידום של אתר שמאפשר את ההצגה המיטבית שלו מבחינת מנוע החיפוש של גוגל מתבטא גם בהצגת תמונות בתוצאות החיפוש. אמנם קיים מנוע גוגל מיוחד לתמונות, אך הן מופיעות גם בתוצאות האורגניות בדף הראשון, כאשר חיפוש ביטוי על מוצר מסוים מציג תמונות של מוצרים עם קישורים לדפי האתר בהם הם מופיעים. את הסיכוי שתמונת מוצר תופיע בתוצאות החיפוש האורגניות ניתן לחזק באמצעות ביצוע אופטימיזציה של האתר לפי כללי SEO, שמאפשרת לסורקים של מנוע החיפוש לזהות תמונות מסוימות ולהציגן בדפי התוצאות, בהתאם לפרמטרים של מנוע החיפוש.

עוד כלי חינמי של גוגל המאפשר פרסום של עסקים ושל מוצרים באינטרנט הוא “גוגל לעסק שלי“. חלק משירותי הפרסום הגלובליים של גוגל (חלקם בתשלום) שעדיין אינם מותאמים לשוק בארץ, כוללים Merchant Center, שירות משלוחים אונליין ועוד. אך מלבדם, גוגל מאפשרים לכל בעל דף חשבון גוגל פלוס הצגת מידע על העסק בתוצאות החיפוש של שם העסק ולעתים גם בתוצאות חיפוש אחרות. דף העסק כפי שהוא מוצג בתוצאות החיפוש כולל את הפרטים המופיעים בדף העסקי, ביניהם שעות פעילות, כתובת ואף אמצעי התקשרות. ההחלטה באיזה ביטוי של תוצאות חיפוש לפרסם את הדף העסקי היא של גוגל, אבל היא מהווה פרסום באינטרנט וחשיפה שיכולים להביא לקוחות ליצירת קשר עם העסק.

פרסום באינטרנט באמצעות מודעות ממומנות

בארץ ישנם שני גופים גדולים לפרסום מודעות באינטרנט: גוגל, שהמודעות שלהם מהוות אחוז ניכר מהכנסותיהם, ופייסבוק, שאף הם מספקים כלים לפרסום עסקים ומוצרים באמצעות מודעות ממומנות. שתי הפלטפורמות הגדולות הללו (ישנן פלטפורמות נוספות כגון טוויטר או לינקדאין שפחות פופולריות בארץ) מאפשרות למשווקים ולמפרסמים להציג מודעות ממומנות, אבל אף על פי שהן מאפשרות לבעלי עסקים לפרסם את מודעותיהם על פי עקרונות דומים, ביניהם אפשרות לבחירת התוכן ואופן פרסום המודעה – טווח ההפצה של המודעות שונה. לכן, משווקים רבים בוחרים לפרסם מודעות ממומנות גם בגוגל וגם בפייסבוק, פעולה שמאפשרת להם לכסות טווח רחב יותר של קהלי יעד.

פרסום באינטרנט עם אדוורדס

מפרסמים יכולים לפרסם את המוצרים שלהם באמצעות AdWords, שהוא שירות המודעות בתשלום של גוגל. הם יכולים לבחור להציג את המודעות שלהם בדפי מנוע החיפוש בלבד, לפרסם אותן באתרים שמציגים מודעות של גוגל או לבחור אתרים ספציפיים לפרסום או לאי פרסום המודעות. ביכולתם לבחור אם לפרסם מודעות טקסט בלבד או מודעות מדיה מעוצבות, את הביטויים המועדפים לפרסום, לאיזה קהל יעד לכוון אותן וכן הלאה.

בשנים האחרונות נוספו פונקציות רבות שמאפשרות תכנון רחב של מודעות AdWords. גוגל מייחסים חשיבות רבה לאופן עריכת המודעות, אם לתוכן (הקצר) של המודעה ואם לבחירת מקום הצגתה בהתאם לביטויים הנבחרים, ולהחלטתם יש השפעה על הערכת המחיר של המודעה. אופן התשלום עבור מודעות האינטרנט של גוגל הוא ברוב המקרים Pay Per Click (PPC) – תשלום עבור כל הקלקה על מודעה, אך ישנן שיטות נוספות לפרסום מודעות, ביניהן תשלום פר אלף הקלקות וכדומה. בנוסף, ניתן להוסיף לניהול המודעות כלי אנליטיקס של גוגל באמצעותו ניתן לעקוב אחר פעילות הגולשים, ועל פי הנתונים ניתן לבחור את האופן האפקטיבי ביותר להצגת המודעות באינטרנט. גם אם ניתן לתכנן תקציב מודעות אדוורדס באופן פשוט למדי, ברוב המקרים נדרשת מיומנות מסוימת לכך.

פרסום ממומן בפייסבוק

פייסבוק מאפשרים מערכת ניהול לעסקים שכוללת אפשרויות מגוונות, כגון דף עסקי המשמש פלטפורמה להעלאת תכנים כמו פוסטים, תמונות ויצירת קשר עם העסק או החנות, אפשרות למעקב אחר כניסות לדף ומודעות ממומנות למוצרים ולעסקים, בהתאם לתנאי הפרסום של החברה. בדומה למודעות של גוגל, מודעות פייסבוק מאפשרות למפרסם לערוך את המודעה, לעצב אותה ולבחור את קהל היעד אליו היא תופנה. זוהי מערכת יעילה המאפשרת לבעלי עסקים ולמנהלי דפים פלטפורמה רחבה לניהול קמפיינים של מוצרים או של שירותים. חסרונה של הפלטפורמה המתקדמת הוא בכך שפייסבוק היא עדיין רשת חברתית המיועדת לחברים רשומים בלבד, ולכן המודעות מוצגות רק בדפי פייסבוק ואינן מוצגות למי שאינו חבר רשום ברשת.

פרסום באתרי מכירות באינטרנט

פייסבוק מאפשרים מערכת ניהול לעסקים שכוללת אפשרויות מגוונות, כגון דף עסקי המשמש פלטפורמה להעלאת תכנים קידום אורגני ומודעות ממומנות הם שיטות פופולריות בקרב משווקים ובעלי עסקים שמעוניינים לקדם פרסום של מוצרים או של מותגים ברשת, אך קיימות דרכים נוספות לפרסם מוצרים באינטרנט, ביניהן אתרי מכירות אונליין. נאמר שאין דבר שאי אפשר לרכוש ברשת האינטרנט, הכוונה היא בדרך כלל לאתרי מכירות כגון “E-bay” או “אליבאבא“, דרכם ניתן לרכוש מוצרים מכל סוג שהוא, בין אם מוצרים יקרים כגון תכשיטים או מחשבים ובין אם מוצרים שעלותם דולרים בודדים או אפילו סנטים, כגון כיסויים לסמארטפון.

מלבד אתרי המסחר הגדולים המשמשים מעין כל–בו אינטרנטי, אתרים אחרים מתמקדים במכירה אונליין של סוגי מוצרים מסוימים, כגון בגדים, מוצרי חשמל ועוד. לאתרים אלה בדרך כלל מערכת שיווק יעילה וקהל לקוחות גדול ומגוון. פרט מעניין הוא שגם אתרי מכירות מהשורה הראשונה מתחזקים דפים עסקיים ומפרסמים בגוגל ובאתרי שותפים על מנת לשמור על מקומם בתודעת הגולשים כאתרי קניות גדולים. פרסום של מוצר באתר מכירות מתבצע באמצעות העלאת פרטים ותמונות של המוצרים (על פי תנאי האתר). אופן פרסום זה מתאים למי שמעוניין למכור מוצרים בשיווק ישיר דרך האינטרנט.

פרסום באינטרנט באמצעות יוטיוב

אחת הדרכים לפירסום מוצרים באינטרנט היא באמצעות העלאת סרטונים לערוץ יוטיוב, שאף הוא שייך לחברת גוגל. הערוץ מאפשר להעלות סרטונים כמעט ללא הגבלה ומשמש במה מצוינת להצגת מוצרים שיווקיים באמצעות סרטוני אנימציה, קליפ או אפילו סרט ארוך. אך הפרסום ביו טיוב אינו מסתכם רק בכך. למרות אמצעי ההפצה המוגבלים בשל זכויות היוצרים של הסרטונים המתפרסמים בערוץ, ניתן להפיץ אותם ללא עלות כמעט לכל אתר, בלוג או פורטל, באמצעות קישור של הסרטון. הפרסום הממומן ביו טיוב מתאפשר באמצעות מודעות טקסט ומדיה של אדוורדס – ניתן לבחור את אופן ההצגה של מודעת הטקסט, את משך ההצגה של סרטון הפרסומת ועוד. היתרון של פרסום ביוטיוב הוא טווח ההפצה הפוטנציאלי של הסרטונים בהם מוצגת הפרסומת של המוצר, אם כי ראוי לציין כי עבור חלק מהגולשים פרסומות אלו הפכו לסוג של ‘ספאם‘, ומי מהם שמשתמשים בתוסף חוסם פרסומות אינם נחשפים אליהן כלל.

פרסום באינטרנט באמצעות מצגות

גם אם בהגדרתן מצגות משמשות לחשיפה של מוצרים יותר מאשר לפרסום, הן משמשות דרך נוספת להצגת מוצרים ושירותים באינטרנט ולהכרות ויזואלית של הגולשים עם המוצר או עם השירות. באמצעות מצגת ניתן להציג את המפרט של המוצר, צילומים מבית העסק, פרטים ליצירת קשר וכיוצא באלה. לרוב ניתן לערוך אותן באופן עצמאי, כאשר הפצתן באינטרנט עשויה להתבצע ללא תשלום – ישנם אתרים בהם אפשר לערוך מצגות אונליין ולהפיץ אותן באופן חינמי באמצעות קישור של האתר, כאשר הורדה והפצה עצמאית של מצגות היא בדרך כלל בתשלום. זהו כלי פרסום אפקטיבי עבור מי שיודעים כיצד להפיק ממנו תועלת.

מהי הדרך הטובה ביותר לפרסום באינטרנט?

הבחירה של המשווק, של היצרן או של נותן השירות היכן לפרסם באינטרנט – אם בגוגל או ברשת חברתית – נקבעת ברוב המקרים בהתאם למטרה השיווקית ולתקציב העומד לרשותם. אמנם קיים מגוון רחב של כלים לפרסום באינטרנט, אך הבחירה בפלטפורמה המתאימה צריכה להתבצע לאחר שנשקלים כמה נתונים חשובים, מכיוון שפרסום באינטרנט הוא פרסום לכל דבר, הכרוך בשיקולים עסקיים ושיווקיים. בעת תכנון אסטרטגיית פרסום באינטרנט חשוב להתייחס למספר פרמטרים:

  • המטרה בפרסום המוצר

    האם לשם החדרת המוצר לשוק? האם המוצר מיועד לשיווק באינטרנט?

  • המטרה בפרסום השירות

    האם לשם הרחבת קהל הלקוחות? האם לצורך קידום יחסי ציבור באינטרנט? התקציב אותו ניתן להקצות לפרסום – האם ניתן לעמוד בעלויות? כיצד לחלק את תקציב הפרסום באינטרנט בין הערוצים השונים?

  • באיזה סוג קמפיין מדובר

    האם זהו פרסום למבצע עונתי? האם מדובר בפרסום קבוע באינטרנט?

  • היכן קהל היעד של המוצר

    לצורך כך יש לערוך מעקב נתונים או סקר שוק.

  • הגדרת המוצר

    מהו המוצר או השירות? כיצד הוא יכול להועיל לגולשים?

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים על שירותי פרסום ובניית אתרים? התקשר/י אלינו 1-800-373-600 או מלא/י את הטופס להלן ונציג שלנו יחזור אליך במהרה עם חבילת הפתעות במחירים מפתיעים!