(24/7) 1-800-373-600
ניהול עמוד פייסבוק

ניהול עמוד פייסבוק לעסקים

התפתחות הרשתות החברתיות ועלייה בתדירות השימוש בהן מאפשרת לעסקים לשמור על קשר עם הקהל שלהם. היום אי אפשר לדבר על מיתוג עסק, על פרסום ועל תקשורת המונים בלי להתייחס לאחת הפלטפורמות הפופולאריות ביותר באינטרנט – פייסבוק.

בעלי עסקים רבים יודעים כי הפרסום והשיווק דרך פייסבוק חשוב, אך לא כולם מבינים עד כמה ואיך עליהם להתחיל לפרסם. ההבנה הבסיסית שכל עסק חייב להפנים הוא שהרשת החברתית, כשמה כן היא – חברתית, ואף אחד אינו מעוניין לגלוש בה רק כדי לראות פרסומות. בדיוק בנושא זה, הפעילות של העסק ברשת החברתית, תעסוק הכתבה שלפניכם.

כמה נתונים על פייסבוק

  • הרשת החברתית הוקמה בשנת 2004 והייתה מיועדת לתקשורת בין הסטודנטים בהרווארד. בשנת 2005 נפתה הרשת לעולם כולו.

  • נכון לשנת 2015 ישנם 1.18 מיליארד פרופילים מהעולם כולו. בישראל בשנה זו היו 4.4 מיליון פרופילים ומתוכם 3.3 מיליון גולשים ברשת באופן קבוע.

  • פייסבוק הגדילה את פעילותה ומחזיקה גם באפליקציות ווטסאפ ואינסטגרם, אשר אינן מגיעות לפעילות זהה כמו רשת זו, אך נמצאות בגדילה מתמדת.

  • 81% מהישראלים בעלי הסמאטפונים גולשים ברשת על בסיס יומי. זמן השימוש הממוצע עולה על ארבע שעות ביום. מסקר שנעשה בשנת 2015 עלה כי 32% מהמשתמשים בפייסבוק אוהבים שהמותגים יוצרים איתם קשר באמצעות המדיה ו-40% העידו שישתפו עם חבריהם מידע המגיע ממותג אם הוא ייתפס בעיניהם כמעניין.

מה ההבדל בין פרופיל אישי, קבוצה ועמוד פייסבוק?

ישנם כמה מונחים שעל כל עסק להבין לפני שהוא מתחיל את הפעילות בפייסבוק או ברגע שהוא שואל עצמו מה עליו לעשות בפעילות זו (ישנם עסקים אשר עוסקים ברשת אך אינם משיגים את התוצאות הרצויות). הדבר הראשון החשוב ביותר הוא להבין את ההבדל בין הפרופיל האישי, קבוצה ועמוד או דף עסקי.

פרופיל אישי

הפרופיל האישי כשמו כן הוא, מיועד לשימוש אישי ואף על פי שישנם עסקים אשר עושים בו שימוש לצורך פרסום, אין זו מטרתו. הפרופיל מוגבל לצירוף 5000 חברים (אחר כך המעוניינים בכך יוכלו לעקוב אחר הפרופיל), אפשר לפרסם בו ללא מגבלה אך התוצאות מצביעות על כך שפייסבוק מזהה מתי נעשה פרסום מהפרופיל ו“מגיב” בהתאם, על ידי הפחתת החשיפה אליו. לא מומלץ להשתמש בפרופיל רק לצורכי פרסום ובוודאי לא כאסטרטגיה ארוכת טווח.

קבוצת פייסבוק

קבוצת פייסבוק מנוהלת על ידי מנהליה, אך הם אינם היחידים שיכולים לפרסם בה. היא יכולה להיות פתוחה או סגורה, כאשר הסגורה תהיה מיועדת לדיונים אישיים ומיועדת להגן על המשתתפים בכך שלא כל מה שיספרו ייצא החוצה לכלל הפייסבוק. הבחירה לפתוח קבוצה תתבצע בדרך כלל לצורך דיונים, כאשר מנהלי הקבוצה אינם מעוניינים להיות אלו שמובילים אותה אלא שכל אחד יוכל לפתוח בה דיון והמנהלים רק ייתנו כיוון ויחליטו אם לסנן מידע. כדי להצטרף לקבוצה, על המשתתפים לבקש להצטרף או להיות מצורפים על ידי חבריהם.

עמוד / דף עסקי

עמוד או דף עסקי מעוצבים בצורה שונה במעט מהקבוצות: המנהלים הם אלו המפרסמים, והמשתתפים בדף יכולים להגיב. פרסומים של המשתתפים יופיעו במסגרת ייעודית בצד, בכיתוב קטן, ולא יקבלו כמעט חשיפה. כל מי שרוצה להצטרף יעשה זאת על ידי לחיצה על כפתור “אהבתי“. מבחינת אופי ההתנהלות של הדף, המנהלים קובעים את הטון ויכולים לתזמן פוסטים כדי לא לדאוג לתוכן כל הזמן. זוהי האופציה המומלצת ביותר עבור עסקים, אלא אם הם עוסקים בתחום רגיש ומעוניינים לייצר קבוצה סגורה ואינטימית.

היו יעילים בעבודה בפייסבוק

  • הגדירו את זמן העבודה שלכם

    הגדירו מראש זמן בו תשבו ותעסקו בכל הפעילות בפייסבוק. שימו לב, קל מאד “לגלוש” בזמן וחשוב להיות ממושמעים.

  • תזמנו פוסטים

    דף עסקי מאפשר לתזמן פוסטים עתידיים. משמעות הדבר היא שאפשר ביום אחד לייצר את כל התוכן לשבוע שלכם, ואין צורך להיות מחוברים אליו כל הזמן.

  • שלבו בין התוכן באתר לזה של הפייסבוק

    אם אתם בכל מקרה מפרסמים תכנים באתר שלכם, רצוי לשלבם בתוכן בעמוד הפייסבוק, וכך גם ליהנות מתכנים נוספים וגם להגדיל את החשיפה לאתר.

  • בנו תכנית עבודה

    ברגע שאתם יודעים איך אתם מתכננים לעבוד, קל יותר לבצע את הפעולות השונות. בהתאם לקהל היעד ולאופי העסק, כדאי ליצור תכנית עבודה – זו יכולה לכלול פוסטים של שיתופים, תמונות, ממים ושאלות. ברגע שתדעו מהו המינון הנכון לכם, תוכלו לפרסם תוך זמן קצר את כל הפוסטים ולחסוך בזמן.

  • דאגו לעיצוב

    יעילות משמעותה לנצל את הטוב ביותר שברשת ולהוביל לתגובות מצד הקהל. כדי שהקהל ייכנס לעמוד הפייסבוק וירגיש כי הוא נמצא במקום המשתייך למותג, חשוב מאד לדאוג לעיצוב הדף העסקי.

  • הגיבו למתרחש

    לאחר שפוסטים עולים יש לעקוב אחריהם ולהגיב במידת הצורך. אין צורך להיות זמינים כל היום, אבל כן מומלץ לקבוע בתכנית העבודה זמן לתגובות (ברור שיהיו מקרים בהם תצטרכו לטפל באופן נקודתי יותר זמן).

  • שלבו קמפיין ממומן

    כדי ליצור יותר תגובות, להגיע לקהל ולאסוף קהל רחב יותר, מומלץ לבצע קמפיין ממומן שמשמעותו תשלום עבור מודעות וחשיפה בפייסבוק. את הקמפיין אפשר לבצע באופן יעיל מאד ועדיף לבצע אותו בעזרת חברה המתמחה בתחום.

  • הוסיפו תמונות לפוסטים

    אנשים אוהבים תמונות ונוטים להגיב יותר לפוסטים עם תמונות. התמונות כולן צריכות להיות ברשות העסק, ואם אפשר – רצוי שיצולמו באופן בלעדי עבורו.

התוכן הוא המלך

כבר שנים שכל העוסקים בתחום האינטרנט יודעים כי התוכן הוא המלך. הגולשים ברשת החברתית אינם מעוניינים לראות פרסומות מול העיניים. במקרה של דף אשר רק מעלה פרסומים (כמו מחירים, מבצעים ומוצרים חדשים), הגולשים מאבדים עניין וגם אם הדף נשאר עם “לייקים” רבים, התגובות מועטות והמצב אינו מוביל למכירות.

כדי ליצור עניין בדף, יש ליצור תוכן ואף לחלק בין תוכן איכותי לבין פרסומת ביחס של 80% תוכן ו-20% פרסומות. תוכן טוב הוא תוכן מעניין, שאפשר להגיב אליו ושמביא לידיעת הקהל משהו חדשי שכדאי להיכנס לדף בשבילו. תוכן שכזה יכול להיות קישור למאמר מעניין (רצוי מתוך האתר של העסק), ממים מצחיקים (תמונות בעלות כיתוב משעשע), עובדה מעניינת, שאלה (כמו “מה הייתם עושים במקרה של…”) ועוד. כאשר נעשה סדר בפוסטים שיפורסמו, קל מאד לפרסם אותם בקלות והתגובות מגיעות בהתאם.

הזמן שלכם יקר

כבעלי עסקים, הזמן שלכם בוודאי יקר לכם, ואם אינכם רוצים להשקיע אותו בפייסבוק ובלימוד התחום, אינכם חייבים לעשות זאת. חברה מקצועית המתמחה בתחום המדיה החברתית תוכל לתת לכם את כל השירותים הנדרשים לרבות פרסום בדף הפייסבוק, מענה בשמכם ויצירת פרסום ממומן. כמובן, כל הפעילות תתבצע בשיתוף פעולה ומתוך מטרה להציג את הערכים של העסק שלכם בצורה הטובה ביותר בפלטפורמה החברתית הפעילה ביותר.

חברה המתמחה בתחום יכולה לייצר תוכן מעניין, ליצור קישורים למאמרים רלוונטיים, להציע פעילות מהנה דרך דף הפייסבוק, ליצור ממים ולהעלות תמונות שקל להתחבר אליהן. כל התוכן יהיה קשור לעסק, והמטרה תהיה ליצור תגובה ולשלב פרסום במידה הנכונה. אם לאחר קריאת הכתבה הבנתם כמה חשוב הפרסום בפייסבוק ואינכם שולטים בנושא – זה הזמן לחפש אחר חברה שתקדם אתכם.

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים על שירותי פרסום ובניית אתרים? התקשר/י אלינו 1-800-373-600 או מלא/י את הטופס להלן ונציג שלנו יחזור אליך במהרה עם חבילת הפתעות במחירים מפתיעים!