(24/7) 1-800-373-600
קידום אתר אינטרנט

קידום אתר אינטרנט

כל בעל אתר אינטרנט וכל בעל עסק או חברה רוצה למצות את היכולות של האינטרנט ולהגיע לחשיפה לקהל רחב ככל האפשר, קהל שיכול להפוך ללקוחות של ממש. כיוון שעולים לאינטרנט כל יום תכנים רבים ומגוונים, הקהל הרחב אינו רואה את כולם, ולמעשה רובם לא יגיעו אליו לעולם ללא פעילויות קידום.

כיצד ניגשים לקידום אתר אינטרנט?

רגע לפני שמתחילים לבצע קידום אתר אינטרנט, כדאי להבין מעט במה מדובר. קידום שכזה הלכה למעשה נועד להביא את האתר למקומות גבוהים בחיפוש בגוגל. כיוון שהתחרות רבה וכולם רוצים להיות ראשונים בתוצאות החיפוש, לא כולם מצליחים בכך, ובוודאי ללא השקעה בכך. כאן אפשר לראות שישנם שני סוגי קידום: אורגני וממומן.

קידום אורגני

קידום אתרים אורגני משמעותו שבאופן טבעי האתר יעלה כלפי מעלה ויופיע בתוצאות החיפוש העליונות (עם עדיפות לדף הראשון, וכמה שיותר גבוה), לאחר המודעות הממומנות של גוגל. קידום שכזה מחייב עבודה רבה, סבלנות ויסודיות. ככל שהנושא בו מבצעים את הקידום הוא תחרותי יותר, כך יש להיות יצירתיים יותר ולבנות תכנית קידום נכונה שמתאימה גם לבעל האתר.

קידום ממומן

קידום ממומן לאתר משמעותו קידום בעזרת מודעות הפרסום של גוגל בעד תשלום. כלומר, כל עוד מתבצע תשלום לגוגל, האתר יופיע במודעות בחלק העליון של החיפוש ובצדדים. ההחלטה כמה עולה לקדם כל תחום היא של גוגל, ועם זאת, מקדמים מומחים בתחום יכולים לבצע בדיקה מקדימה ולהעריך אילו תוצאות יושגו ובאיזה תקציב.

שילוב בין שתי האפשרויות

בקידום אתרים אין צורך לבחור באחת הדרכים, כיוון שאפשר לשלב בין השתיים. קידום אורגני הוא טוב, מעמיק ויעיל, אך לרוב ייקח זמן להשיג אותו. קידום ממומן גם הוא יעיל מאד ונותן תוצאות בטווח קצר, וכל עוד מבוצע תשלום לגוגל. שילוב בין שני סוגי הקידום ישיג את התוצאות הטובות ביותר בזמן קצר ויתאים במיוחד למי שרוצה לראות תוצאות מידיות, ועם זאת להעמיק את הנוכחות בגוגל עם אפשרות לוותר על הקידום הממומן בטווח הרחוק.

קריטריונים של גוגל בבחינת אתרי האינטרנט

אחת משאלות המפתח בכל הנוגע לקידום אתר אינטרנט היא “מה גוגל מחפש?” איך בעצם מנוע החיפוש המשמעותי ביותר קובע מי יעלה מעלה ומי לא? מנוע החיפוש של גוגל מפעיל רובוטים אשר סורקים את האתרים השונים הנמצאים ברשת. אותם רובוטים מנסים להבין כמה האתרים רלוונטיים, ולאיזה נושא. כיוון שהאלגוריתמים של גוגל מתפתחים ומשתנים כל הזמן, אי אפשר להגיד בדיוק איך גוגל עובד, אלא לציין כי המטרה העיקרית של מנוע החיפוש היא להתאים בין החיפוש לבין התוצאה ולדייק כמה שאפשר.

מכאן אפשר לראות כי ישנם כמה קריטריונים אשר משפיעים על העלייה בתוצאות החיפוש:

  • תוכן האתר

    תוכן האתר צריך להיות רלוונטי לנושא אותו מעוניינים לקדם. בדיקת הרלוונטיות במקרה זה תתייחס לכמות התכנים הנמצאים באתר, למילים המופיעות בתוכן ולמקוריות שלו (כלומר, אסור שהתוכן יהיה העתק של תכנים אחרים הנמצאים ברשת, אפילו לא העתק חלקי). כמו כן, יש שאומרים שישנה משמעות לאורך התוכן וכי הוא אינו יכול להיות קצר מדי, אלא שעליו להיראות טבעי ומתאים לאתר.

  • קישורים

    הקישורים הם שווי ערך לחצי הכוונה. כאשר מילה מסוימת מקושרת למאמר או לאתר ולחיצה עליה תוביל אליו, היא תוגדר למעשה כקישור. הקישורים השונים צריכים להיות בתוך האתר, בין התכנים השונים שלו, והם צריכים להיות מחוץ לאתר ולהוביל אל האתר עצמו. כאן אפשר לדמות את הקישורים להמלצות, ועם זאת עליהם להיראות טבעיים וקשורים לנושא.

  • זמן שהות באתר

    כדי לדעת כמה האתר רלוונטי לגולשים, אחד המדדים שככל הנראה נבחנים על ידי מנוע החיפוש הוא השהות באתר. אם האתר אינו מעניין את הגולשים בו, הם יצאו ממנו במהרה ומנוע החיפוש שיזהה זאת יוכל להחליט כי הוא אינו מעניין ולכן לא יקדם את האתר.

  • הופעת מילים רלוונטיות

    “מילות המפתח” הן המילים בהן משתמשים כדי לקדם את האתר. הבחירה במילים הרלוונטיות תתבצע לאחר בחינת התחום, האתר, התחרותיות ופרמטרים נוספים ובכל מקרה על המילים הללו להופיע בתוך האתר, בקישורים שבתוכו ובקישורים המפנים אליו.

בניית תכנית לקידום האתר

העבודה על קידום האתר מתחילה בתכנון מוקפד. כל מי שבא לקדם את האתר צריך לבחון את מצבו ולזהות את הזדמנויות הקידום הטובות ביותר לקידום. לאחר מכן אפשר להתחיל לכתוב תכנית פעולה שתפקידה בסופו של דבר להוביל לתוצאות הטובות ביותר, בהתאם לציפיות של בעל האתר.

תכנית זו יכולה לכלול כל פעולה רצויה, כמו התאמת האתר לגלישה סלולרית (אם אינו מותאם, כמובן), אופטימיזציה של האתר (על כך יפורט בהמשך), הכנסת תכנים, יצירת קישורים וכן הלאה. המטרה היא לעבוד בהתאם לתכנית, ובמקרים בהם מדובר בחברת קידום יהיה עליה לעדכן את הלקוח כי הפעולות השונות שבתכנית בוצעו כהלכה. כמובן, חשוב לזכור כי ייתכנו שינויים תוך כדי העבודה וחברה טובה תוכל לעדכן את הלקוח בפעולות השונות אותן יש לבצע על פי דעתה המקצועית, במקום אלו המקוריות.

חברה חיצונית מול קידום עצמי

התחרות בגוגל רבה מאד, וכל בעל אתר שרוצה למשוך אליו את הקהל העצום שגולש כל יום באינטרנט חייב לשאול את עצמו כיצד הוא מתקדם ונחשף כראוי. היתרון של קידום עצמי, ללא חברה חיצונית, הוא בעלויות. מי שאין בידו תקציב לקידום האתר ינסה לעשות זאת בכוחות עצמו, יקרא מאמרים באינטרנט וינסה ליישם את ההמלצות השונות בתוך האתר. קידום שכזה יכול להצליח במיוחד במקרים בהם אין כמעט תחרות על הביטוי.

קידום דרך חברה חיצונית מקצועית, שזוהי ההתמחות שלה, יהיה כרוך בעלויות כספיות והתוצאות אמורות להיות בהתאם. היתרונות של חברה חיצונית הם ההבנה שלה בתחום שיכולה להוביל לתוצאות הרצויות ביעילות, חיסכון בזמן שכולל ניסיונות להבין את התחום, ועלייה ברווחים של בעל האתר בזכות הגעת לקוחות נוספים.

חברה חיצונית מול קידום עצמי

  • תיאום ציפיות

    כמו בהתקשרויות עסקיות רבות, השלב הראשון בעבודה מול חברת הקידום יהיה תיאום ציפיות. אתם צריכים להסביר לחברה מה אתם מצפים שתעשה, מהם הרצונות שלכם ומהם הנכסים הקיימים שלכם. החברה, מבחינתה, תוכל לבחון את מצבו הנוכחי של האתר, להכיר את המתחרים ולהסביר לכם מהן הציפיות שלה מהקידום, כך שתוכלו לבחון יחדיו כמה הציפיות שלכם ניתנות להשגה. חשוב לציין כי אין לדלג על שלב זה, וכי על החברה להיות כנה בהגדרת הציפיות.

  • יצירת תכנית עבודה

    על החברה ליצור תכנית עבודה, וזאת עוד לפני שהיא מתחילה לגעת באתר. חלק מהתכנית תהיה תוצאה של תיאום הציפיות. בתכנית זו תקבע החברה כמה תכנים יש להכניס לאתר ובאיזו תדירות, אילו קישורים ליצור, איזו עבודה תתבצע במערכת וכיוצא באלה.

  • התחלת עבודה

    בתחילת העבודה החברה תבחן את האתר ותסדר אותו לצורך קידום. פעולה זו נקראת גם “אופטימיזציה” – הפיכת האתר לאופטימלי למנוע החיפוש. יכול להיות שבשלב זה לא תראו שינוי משמעותי, וזאת כיוון שחלק מהעבודה מתקיימת במערכת ולא בנראות של האתר. לאורך זמן היא תביא לשינוי ולקידום בתוצאות החיפוש.

  • הוספת תכנים וקישורים

    מזמן כבר נקבע כי התוכן הוא המלך, ולכן כמעט אי אפשר לדבר על קידום אתרים ללא התייחסות לתכנים. חלק מהתכנים צריכים להיכנס אל תוך האתר וחלקם לאתרים שונים לצורך יצירת קישורים אל האתר. בכל הנוגע לתכנים בתוך האתר, לרוב החברה תביא את התכנים ואלו יתואמו עם בעלי האתר שיצטרכו לאשר את דיוקם.

כלים בהם הלקוח יכול להשתמש לצורך מעקב הקידום

ישנם כמה כלים שהלקוח עצמו יכול להשתמש בהם כדי לבחון שהעבודה על קידום האתר שלו מתנהלת כהלכה. אחד מהם הוא מבחן ההוכחה לאורך זמן ובדיקה כי האתר אכן מביא לקוחות נוספים. כיוון שבדיקה זו אינה מתאימה לטווח הקצר, ישנם כלים נוספים שמאפשרים לדעת כיצד עבודת הקידום מתבצעת, כמו הכלי של “זפו” (ZEFO).

ZEFO היא מערכת אשר מתחברת אל גוגל אנליטיקס של האתר ומספקת את המידע העדכני ביותר עליו, לרבות כמות הכניסות לאתר, בדיקה של כמות הקישורים מצביעים עליו, התראה על שגיאות, ביצוע מעקב אחר הביטויים המקודמים, עריכת מחקרי מילים, התראה על קישורים שהוסרו והפקת דוחות למשתמשי המערכת. הלקוח יכול לבקש ממקדמי האתר להשתמש בכלי זה ולקבל דוחות קבועים על העבודה המתבצעת וכך להיות רגוע ולדעת שהאתר שלו בידיים טובות (או להיפך, כמובן).

בחרו את חברת הקידום המתאימה לכם

  • בקשו לראות תיק עבודות

    הניסיון של החברה הוא משמעותי, וככל שיש לה יותר ניסיון – כך גובר הסיכוי שהיא לא תצבור אותו על האתר שלכם. לכן יהיה לגיטימי לבקש לראות תיק עבודות ולהתרשם לאן הצליחה החברה להוביל את האתרים השונים.

  • שוחחו עם לקוחות החברה

    אם הדבר חשוב לכם, תוכלו לבקש לשוחח עם לקוחות החברה. בשיחה תוכלו לברר לא רק מהם הישגי הקידום, אלא גם כיצד התנהלה העבודה מול החברה והאם הלקוחות שבעי רצון מהפעילות המשותפת.

  • קבלו הצעת מחיר

    הצעת המחיר יכולה לקבוע אם תחליטו לעבוד עם החברה או לא. כאן יש להיזהר לא רק ממחירים גבוהים (אשר מהם תרצו אולי להימנע), אלא בעיקר ממחירים נמוכים מעוררי חשד. כמובן, אתם יכולים לבקש פירוט מה כוללת הצעת המחיר ולשאול אם ישנן הוצאות סביב הקידום, ומהן.

  • פעולות “סובבות” קידום

    לעתים, כדי לבצע קידום אתר יש צורך לבצע פעולות שונות באתר עצמו כמו למשל שינוי העיצוב, הכנסת תוספים והתאמת האתר לצורכי קידום. כל הפעולות הללו יכולות לעלות כסף, ויש לברר מראש מה גובה ההוצאות של כל אלו.

  • תקשורת טובה עם החברה

    קל יותר לעבוד תוך שיתוף פעולה, והחברה איתה תרצו לקדם את האתר שלכם צריכה לתקשר אתכם, לתת לכם מידע ולהיות זמינה על פי הצורך. חשוב מאד שכבר בשלב תיאום הציפיות תבררו כיצד מתנהלת התקשורת וכל כמה זמן תקבלו דוחות למעקב, ותבינו כמה החברה פנויה לענות על שאלותיכם השונות.

כמה עולה לקדם את האתר?

התשובה לשאלה זו מורכבת מעט: יש לבחון את המצב של האתר, כמה הוא רלוונטי לתחום שלו, האם הוא מתאים לגלישה דרך מכשירים סלולריים או לא, האם נענש בעבר על ידי גוגל (כלומר, האם בוצעו פעולות קידום באופן בלתי מקצועי, שהובילו את מנוע החיפוש להגדיר את האתר כבלתי מקצועי ולכן הוא ירד מטה בתוצאות החיפוש) ומהן המטרות של בעל האתר.

חברת קידום רצינית תציג דו“ח מצב ואת מילות המפתח עמן אפשר להגיע לתוצאות, ותבנה תכנית עבודה רצינית. כל אלו במטרה להשאיר את הלקוח, בעל האתר, בעניינים ולאפשר לו לדעת איפה הוא עומד בכל רגע נתון. בעת קבלת הצעת המחיר יש לבחון מה החברה מתכננת לעשות, באיזו שיטה היא פועלת ולוודא שיש מאחוריה הצלחות קודמות. הצעות המחיר יכולות להשתנות בין חברה אחת לאחרת ובין קידום אורגני לממומן ולשילוב של שניהם.

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים על שירותי פרסום ובניית אתרים? התקשר/י אלינו 1-800-373-600 או מלא/י את הטופס להלן ונציג שלנו יחזור אליך במהרה עם חבילת הפתעות במחירים מפתיעים!