רובנו מחוברים היום לאינטרנט רוב שעות היום.
הסמארטפונים אשר מצויים בידיהם של רבים הפכו את האינטרנט לנגיש עוד יותר ולכן היום אין עוד צורך לשבת בבית או במשרד בכדי לגלוש. עקב כך, יותר ויותר שירותים ניתנים היום בעזרת האינטרנט.
בעלי עסקים רבים בוחרים לפתוח חנות באינטרנט עוד בטרם פתחו חנות רגילה. חנות באינטרנט אכן יכולה להגיע לידיעתם של רבים תוך צמצום עלויות משמעותי. עם זאת, כמו בכל דבר, על בעל העסק לעשות זאת נכון כך שאכן יגיע לידיעתם של רבים ושחוויית הגלישה תגרום לכך שאכן יתבצעו רכישות בסופו של דבר.
ללא ספק, בעל העסק מרחיב את האפשרויות להיחשף לקהל לקוחות עצום בגודלו. פתיחת חנות באינטרנט מאפשרת לו להתגבר על מגבלות פיזיות של מיקום ולהיות חשוף ללקוחות מכל העולם.
בנוסף, חנות באינטרנט מצמצמת עלויות באופן משמעותי כמו עלויות של שכירת מקום לפתוח בו חנות, הוצאות עבור חשבונות וארנונה ועוד. עם זאת, עליו לקחת בחשבון כי ישנו סכום מסוים אשר יצטרך להשקיע בפרסום ובשיווק החנות. גם חנות רגילה נדרשת לשיווק ולפרסום אך באינטרנט ישנה תחרות עם עשרות אלפי חנויות דומות מכל העולם, זאת לעומת חנות רגילה שנמצאת בתחרות בקנה מידה עירוני או לכל היותר ארצי. על בעל העסק להבין שכפי שהשמים הם הגבול מבחינת הפוטנציאל, כך גם התחרות גדולה. כדאי להשקיע בבניית האתר, להפוך אותו לאטרקטיבי עבור הלקוחות, נוח לשימוש וכמובן בנוי על תשתית טובה ובטוחה. כמו כן, מומלץ גם לקדם את האתר כך שיופיע במקומות הראשונים ברשימות התוצאות של גוגל.
כיצד הייתם מתחילים בפתיחת חנות רגילה? – הייתם משיגים מקום, מסדרים עניינים בירוקרטים ומתחילים בסידור הסחורה והצגתה – כך גם עם חנות באינטרנט !
השלב הראשון הוא קניית דומיין ובניית האתר או החנות הוירטואלית שלך. כאשר שלב זה מחולק לתתי השלבים הבאים :
הצגת החומרים – יש להצטייד בחומר רב ככל האפשר שיהיה ניתן להזינו מיד (צלמו את המוצרים וכתבו תיאור מוצר מפורט על כל מוצר).
יש לדאוג לכך שהאתר יהיה בנוי טוב וברור, עם קטגוריות הממיינות את החומר מן הכלל אל הפרט.
יש לדאוג לאפשרות תשלום טובה ונוחה, לפרסום פרטיכם באופן בולט.
יש לדאוג למערך שירות לקוחות לטיפול בלקוח לאחר קניה, ממש כמו בחנות רגילה.