(24/7) 1-800-373-600

הגדרת רשימת תפוצה מבוססת EZmlm בממשק הניהול

אנו ממליצים להשתמש במערכת זו על פני שליחת דואר כמותי מסקריפטים על שרתי ה-Web. המערכת יודעת גם לסנן את הרשימה מכתובות לא חוקיות וכן יודעת להסיר כתובות שלא קיימות יותר מהרשימה ע"י מספר מבחנים.

המודול מיועד הן לרשימות תפוצה חד כיווניות (רק בעל הרשימה יכול לשלוח לרשימה) וכן לרשימות תפוצה פתוחות, בהן כל אחד מהנמענים, או אפילו אנשים לא רשומים, יכולים לשלוח הודעה לרשימה.

הרשמה והסרה מרשימת התפוצה מתבצעת בד"כ ע"י משלוח הודעה לכתובת מיוחדת, לדוגמא list-subscribe@domain.com או list-unsubscribe@domain.com list הוא שם הרשימה הנקבע בעת פתיחת הרשימה.

משלוח הודעה לרשימה הינו פשוט ביותר – שולחים את ההודעה מכל תוכנת דואר (אפשר גם html) לכתובת list@domain.com ומחכים להודעת אישור, הנשלחת מהמערכת ל-moderator. כאשר ה-moderator עונה ע"י Reply להודעת האישור, המערכת מתחילה לשלוח את הדואר לרשימת התפוצה. ניתן ליצור תיבת INPUT באתר לצורך הרשמה/הסרה, בעזרת סקריפטים שונים, כגון SouperMail. הסקריפט לוקח את הכתובת שהמשתמש מזין באתר ושולח דואר בשמו ל-list-subscribe@domain.com.

מכיוון וקרו מקרים בעבר בהן מנהל רשימה לא הגדיר נכון את המערכת (השאיר אפשרות לאחרים גן לשלוח לרשימה), כתבנו את המדריך הזה, בתקווה שיחסוך אי נעימויות ותלונות על משלוח דואר זבל.

להלן הסבר מפורט ליצירת רשימת תפוצה חד כיוונית.

תחילה, מילון מושגים קצר:
Mailing List – רשימת תפוצה
List Owner – מנהל הרשימה
Moderator – צנזור – במקרה זה, גם הוא בעל הרשימה אך יכול להיות גם מישהו אחר.
Subscriber – נמען

ליצירת רשימה חדשה, יש לבחור בלינק "New Mailing List" בחלון "Mail Manager" בממשק הניהול:

הגדרת רשימת תפוצה

תנו שם לרשימה – זה יכול להיות כל דבר, לדוגמא list. כתובת הרשימה הראשית תהיה list@domain.com.

כמו כן ניתן לכתוב הערות בשדה Comments.

הגדרת רשימת תפוצה - שלב 2

כעת ניתן לראות את הרשימה כמו את שאר תיבות הדואר ברשימה:

הגדרת רשימת תפוצה - שלב 3

לחצ/י על הלינק של שם הרשימה להגדרת אופציות שונות: (בדוגמא זו קבענו את כל ההגדרות לרשימת תפוצה חד-כיוונית) list-owner היא כתובת דואר קיימת אליה יגיעו תשובות שנמענים ישלחו, חשוב שזו תהיה כתובת אמיתית.

הגדרת רשימת תפוצה - שלב 4

כעת נגדיר את ה-moderator, האדם שמאשר הודעות. במקרה שלנו זה יכול להיות ה- list-owner. ניתן להגדיר יותר מכתובת אחת ל-moderator. במקרה ויש יותר מאחד, הראשון שיענה להודעה יפעיל את מנגנון המשלוח או ידחה את אותה.

הגדרת רשימת תפוצה - שלב 5

הזנת משתמשים קיימים – בודדים או כמותי – Batch לחצ/י על הכפתור Add שליד המילה Subscribers להוספת נמענים. המערכת תבדוק את תקינותה של כל כתובת שתוזן במסך זה וכן תבדוק כפילויות. במידה ותמצא כתובת לא נכונה, תתקבל הודעת שגיאה באדום. מומלץ "לנקות" את הרשימה לפני פעולת היבוא, ע"י תוכנות שונות המיועדות לזה, חלקן חינמיות. פעולת היבוא יכולה לקחת הרבה זמן – זה בסדר :) המערכת לא תשלח כל הודעת אישור על הצטרפות לרשימה כאשר מוסיפים נמענים דרך ממשק הניהול.

הגדרת רשימת תפוצה - שלב 6

בזה סיימנו להגדיר את כל מאפיני הרשימה ואפשר להתחיל לעבוד. מומלץ כעת לבקר באתר   www.ezmlm.org להשלמת מידע לגבי פעולות אדמיניסטרטיביות שונות שניתן לבצע באמצעות פונקציות ה-remote administration השונות.

זכרו – המערכת אינה מיועדת למשלוח דואר זבל בשום פנים ואופן.
להלן רענון כללים למשלוח דואר כמותי:
– הנמען נרשם לרשימת התפוצה שלך מפורשות, בשיטת double-optin, הדורשת אישור חוזר בדואר אלקטרוני
– בכל הודעה יוצאת עליך לספק מידע מתאים להסרה מהרשימה.
– אין לעשות שימוש ב-"רשימות מסחריות" כלשהן, לרבות רשימות המסופקות ע"י מדריכים כגון D&B ואחרים.

בהצלחה,
צוות SweetHome

 

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים על שירותי פרסום ובניית אתרים? התקשר/י אלינו 1-800-373-600 או מלא/י את הטופס להלן ונציג שלנו יחזור אליך במהרה עם חבילת הפתעות במחירים מפתיעים!