(24/7) 1-800-373-600

נכון להיום, בישראל 4.4 מיליון ישראליים משתמשים בפייסבוק מידי חודש, מתוכם כ – 3.3 מיליון משתמשים בפייסבוק בכל יום – אין ספק שביחד עם גוגל, פייסבוק מהווה מנוע צמיחה ותנועה עיקרי באינטרנט (במיוחד בשוק ריכוזי כמו בישראל).

אם אתה עושה את הצעדים הראשונים שלך בפייסבוק ומעוניין להתחיל ולפרסם את העסק, חשוב שתקרא את המאמר הנוכחי אשר יתאר את הנקודות החשובות במהלך הקמת ובניית התקציב לקמפיין הפרסומי שלך.

מהם היעדים העיקריים שלך מן הקמפיין הפרסומי בפייסבוק?

לפני שאנו שואלים "מה צריך להיות תקציב הפרסום בפייסבוק?" עלינו לשאול את עצמנו – מהם היעדים שלנו?

על סמך יעדי הקמפיין תוכל לגזור את התקציב היומי או החודשי הדרוש לך. קביעת יעדים היא הבסיס לכל פעילות עסקית, בפייסבוק יעדי הפרסום יכולים להיות:

  • 50,000 אוהדים חדשים לעמוד העסקי בפייסבוק.
  • 10,000 נרשמים לרשימת התפוצה של האתר.
  • 100,000 כניסות לאתר אשר המקור שלהם הוא פייסבוק.
  • 5,000 מכירות מנוטרות אשר המקור שלהם הוא פייסבוק.
  • 5,000 התקנות לאפליקציה של העסק.

לפני שאתה מתחיל לתמחר ולבנות תקציב, עליך לשאול את עצמך, מה אני רוצה להשיג מן הפרסום?

בחינת הנוכחות הוירטואלית של העסק

במקביל לקביעת יעדים ברורים, עליך לבדוק את המצב הקיים ולראות האם הנוכחות הוירטואלית הקיימת מאפשרת לך להשיג את היעדים הדרושים. לדוגמא, אם המטרה היא להשיג 50,000 אוהדים חדשים לעמוד העסקי, אם אתה מתחיל מ – 0 אוהדים (עמוד חדש לגמרי) – זו לא מטרה ריאלית שכדאי להציב ! :)

 תקציב לפרסום בפייסבוק

בעת בחינת הנוכחות הוירטואלית של העסק מומלץ לבחון את מצב העסק בנושאים הבאים:

  1. מה המצב הנוכחי בפייסבוק?
  2. מה הנישה שלי?
  3. האם הנישה שלי מעניינת?
  4. האם הנישה שלי נוגעת לקהל יעד מצומצם או רחב?
  5. מה המוצר או השירות שלי?
  6. מה מצב האתר שלי?
  7. כמה לקוחות יש לי ?
  8. כמה זמן אני רוצה להריץ את הקמפיין?
  9. האם התחום עונתי?

עלויות פרסום ממוצעות מול יעדים פופולריים בפייסבוק

סביר להניח שאם זה הקמפיין הראשון שאתה מריץ, החודש הראשון יהיה החודש הקשה ביותר מבחינתך. במהלכו תדרש לבצע התאמות תוך כדי תנועה עד לאיזון הדרוש לתחום העיסוק, המצב הנוכחי והיעדים שהצבת לעצמך.

באופן כללי, עלויות הפרסום הממוצעות בהתאם ליעדי הפרסום הן:

  1. אוהדים לעמוד העסקי שלך – ברוב התחומים, העלות הממוצעת לגיוס אוהד חדש לעמוד העסקי עומדת על 0.5$-1$ לאוהד. כמובן שכמו שציינתי קודם זה תלוי בתחום העיסוק שלך, המותג שלך, הנוכחות הוירטואלית שלך וכדומה. אם נחזור לדוגמא שהוצגה קודם לכן, בשביל לגייס 50,000 אוהדים חדשים, נדרש להקציב כ – 25,000 עד 50,000 דולר למשימה.
  2. נרשמים לרשימת התפוצה – בדומה לאוהדים, העלות הממוצעת לנרשם עומדת סביב ה- 1$. שוב, עלות זו יכולה להשתנות בהתאם לעמוד הנחיתה שלך, התמריץ שאתה מספק (האם אתה נותן ספר אלקטרוני, הנחה משמעותית/לא כל כך וכדומה), מערכת הדיוור ועוד שלל פרמטרים אחרים.
  3. כניסות לאתר העסק – להבדיל מגוגל, הטרפיק בפייסבוק הוא זול מאוד וניתן להשיג תנועה ממוקדת בעלות של 0.1$ להקלקה – בתחומים נישתיים מאוד, העלות יכולה להעלות לכיוון ה – 0.5$ להקלקה.
  4. מכירת מוצר – עלויות הפרסום למוצרים תלויים בקשר ישיר לעלות המוצר. עבור מוצרים או שירותיפ שהעלות שלהם היא 100$, תוכל לצפות למחיר המרה של כ – 30$~. עלות המרה ממוצעת יכולה לעמוד על כ – 10%-40% מעלות המוצר – כמובן, שנשאף לעלות המרה נמוכה ככל האפשר.
  5. התקנת אפליקציה – עבור התקנת אפליקציה במכשיר הסלולרי של הגולש, נצפה לשלם עד 2$ להתקנה כאשר עלות שנעה סביב ה – 1$ היא העלות האידיאלית להמרה.

לסיכום, ניהול תקציב פייסבוק מתחיל בראש ובראשונה בהצבת יעדים ריאליים לקמפיין הפרסומי. ככל שהמותג והנוכחות הוירטואלית שלך באינטרנט היא חזקה יותר, תהליך והשגת יעדי הפרסום יהיו קלים הרבה יותר.

לפי דעתי, עבור עסקים קטנים ובינוניים אשר מבצעים את הקמפיין הראשון שלהם מומלץ להתחיל בתקציב המינימלי של 10$ ליום ולהתנהל בהתאם לתוצאות הקמפיין בפועל.

אם עשית בעבר קמפיין פרסומי בפייסבוק, נשמח אם תשתף אותנו בעלויות הממוצעות שהיו לך. אם אתה מעוניין לקבל עוד מאמרים, טיפים וחדשות מ – Sweethome, הצטרף לקהילת האוהדים שלנו בפייסבוק, לחץ כאן ועשה לנו LIKE :)

רוצה להגיב על הפוסט?

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים על שירותי פרסום ובניית אתרים? התקשר/י אלינו 1-800-373-600 או מלא/י את הטופס להלן ונציג שלנו יחזור אליך במהרה עם חבילת הפתעות במחירים מפתיעים!