סוויטהום אחסון אתרים

מה זה איגוד האינטרנט הישראלי ולמה הוא משמש?

איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC) הינו עמותה ללא מטרות רווח, אשר הוקמה בשנת 1994, במטרה לנהל את תשתיות האינטרנט בישראל בצורה הוגנת וניטרלית, ולאפשר לכלל האזרחים בישראל לזכות באינטרנט פתוח, שוויוני, ליברלי ונגיש לכלל החברה. איגוד האינטרנט הישראלי הוא למעשה סניף ישראלי של איגוד האינטרנט העולמי (ICANN), גוף בינלאומי שמטרתו להנהיג

מחשוב ענן לעסקים
מבוסס תשתית ענן פרטית בישראל, שירותי סיסטם מלאים ואבטחת מידע מתקדמת.
עכשיו במבצע!

קטגוריות

חיפוש

תגיות

רוצים אתר וורדפרס סופר-מהיר?

יצירת קשר עם שירות לקוחות

יש לך שרת בענן?

ניהול שרתי אינטרנט באמזון AWS, גוגל ו-Azure

ניהול סיסטם ו-Devops

סוויטהום צועדת קדימה ומציעה את הנסיון של עובדיה עבור מיזם האינטרנט שלך
לחץ כאן

הפרילנסר שלך ממתין לך כאן:

Nitropack Optimization

איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC) הינו עמותה ללא מטרות רווח, אשר הוקמה בשנת 1994, במטרה לנהל את תשתיות האינטרנט בישראל בצורה הוגנת וניטרלית, ולאפשר לכלל האזרחים בישראל לזכות באינטרנט פתוח, שוויוני, ליברלי ונגיש לכלל החברה. איגוד האינטרנט הישראלי הוא למעשה סניף ישראלי של איגוד האינטרנט העולמי (ICANN), גוף בינלאומי שמטרתו להנהיג מדיניות, סטנדרטים וחינוך באינטרנט. איגוד האינטרנט הישראלי מייצג את קהילת האינטרנט הישראלית מול זו העולמית במגוון פלטפורמות בינלאומיות.

תחומי אחריות ופעילות של איגוד האינטרנט הישראלי
לאיגוד האינטרנט העולמי תחומי אחריות רבים ומגוונים; רישום דומיין חדש, הקמה וניהול של מחלף האינטרנט הישראלי, אירוח שרת שורש ובנוסף לכך, גם משחק תפקיד עיקרי במגוון משימות ציבוריות בתחומי ההתנהגות הדיגיטלית בישראל.
בראש ובראשונה האיגוד הינו האחראי הבלעדי המנהל את המרשם על שמות הדומיין הישראליים, בעיקר אלו המסתיימים בסיומת IL כללית, אבל גם אלו בעלי סיומות משנה אחרות, ביניהם: ORG.IL המיועד לדומיינים עסקיים-ארגוניים, AC.IL המיועד לדומיינים אקדמיים, ו- GOV.IL המיועד לדומיינים השייכים למשרדים ממשלתיים. בעבר, האיגוד היה המוסמך היחידי לרישום דומיין עם סיומת ישראלית, אך החל משנת 2007 החל האיגוד לתת הסמכות רשמיות לחברות או גופים המורשים על-ידם לרשום דומיין עם סיומת IL. חברות וגופים אלו עברו הסמכה על-ידי איגוד האינטרנט הישראלי לרישום וניהול דומיינים ישראליים [רישום דומיין חדש, עדכון ומחיקת דומיין ועוד], כל זאת בצורה מאובטחת ומאומתת.

כמו כן, ארגונים וגופים אלו ממשיכים להיות מפוקחים על-ידי האיגוד גם לאחר קבלת ההסמכה, הם מחוייבים לעמוד בקריטריונים טכנולוגיים ושירותיים שנקבעו על-ידי האיגוד לאורך כל זמן פעילותם. רישום דומיינים הינו בעצם מקור ההכנסה העיקרי של האיגוד, בין אם האיגוד עצמו רושם את הדומיין ובין אם הוא מקבל סכום מסוים מהתשלום שמועבר לרשמים המוסמכים, עבור כל דומיין.

אחריות נוספת של האיגוד הינה להקים ולנהל את מחלף האינטרנט הישראלי [Israel Internet Exchange – IIE]. מחלף אינטרנט ככלל מטרתו להפגיש בין ספקי אינטרנט, ולהביא לניצול יעיל של התקשורת האינטרנטית במדינה.
כמו כן, איגוד האינטרנט הישראלי אחראי על אירוח שרת שורש [DNS root server] ישראלי, המשפר באופן משמעותי את מהירות התגובה וחווית הגלישה של המשתמשים ברשת האינטרנט הישראלית. שיפור המהירות וחווית הגלישה מתאפשר בשל העובדה שהאיגוד מארח את שרת השורש בצמוד למחלף האינטרנט, מה שמאפשר לשרת לפענח את שמות הדומיין בסביבתו הקרובה של המשתמש ללא צורך לגשת לשרתים או נתבים מרוחקים.

איגוד האינטרנט הישראלי לקח על עצמו, בנוסף לתפקידיו הנוגעים לפיתוח ושיפור תשתית האינטרנט הקיימת, גם תפקידים מרכזיים בספירה הציבורית-חברתית, הקשורים להכוונה של המדיניות והלך הרוח הרצוי בתחומי האינטרנט בישראל. בין הפעולות השונות ניתן למנות את קידום האינטרנט בחברה הישראלית, קידום תרבות דיגיטלית ושימוש נכון ברשת, צמצום הפער הדיגיטלי בישראל בין אוכלוסיות שונות [למשל לבעלי מוגבלויות, לבני הגיל השלישי ולחברה הערבית] , קידום האינטרנט מבחינה טכנולוגית [לדוגמא קידום השימוש בקוד פתוח] ועוד.

איך בעלי אתרים ושרתים עובדים מול איגוד האינטרנט הישראלי?
בעלי אתרים בדרך-כלל פוגשים באיגוד האינטרנט הישראלי בעת רישום דומיין חדש, בין אם ההתקשרות ביניהם היא ישירה ובין אם היא מתווכת על-ידי רשמים מוסמכים. לעתים נדרשות פעולות שונות לאחר רישום הדומיין, ביניהן חידוש הדומיין, נעילה או העברה שלו.
כמו בכל תחום, ישנם בעלי עסק המומחים בדבר אחד ואחרים בדבר אחר. סוויט-הום הינה חברה ותיקה, אמינה ומנוסה במתן שירותי רישום וניהול דומיינים, וכן שירותי אחסון, המאפשר לאחסן ולגבות את כלל התוכן והמדיה שבאתר בצורה בטוחה ומהימנה.

פוסטים נוספים באותו נושא:

אחסון אתר וורדפרס לעסקים על גבי תשתית ענן בישראל, ממשק ניהול cPanel יחד עם מנהל ההתקנות Wordpress Toolkit Deluxe - המערכת שתחסוך לכם זמן וכסף בניהול אתרי וורדפרס איכותיים, מהירים ומאובטחים!