סוויטהום אחסון אתרים

אבטחת מערכות ענן – כל מה שאסור לך לפספס!

כיצד מאבטחים מערכות מחשוב ענן? חיינו המודרניים מתנהלים במספר רבדים. אנו נוכחים פיזית במסגרות שונות ומקומות רבים: בית, עבודה, לימודים, פנאי ועוד, יחד עם ההתנהלות הפיזית, ההתנהלות המקוונת שלנו מגוונת לא פחות: ממשקים, אתרים, רשתות ועוד. כשם שאנו מגנים על עצמנו, רכושנו והיקר לנו במימד הפיזי, מוטל עלינו לנהוג באותה

מחשוב ענן לעסקים
מבוסס תשתית ענן פרטית בישראל, שירותי סיסטם מלאים ואבטחת מידע מתקדמת.
עכשיו במבצע!

קטגוריות

חיפוש

תגיות

רוצים אתר וורדפרס סופר-מהיר?

יצירת קשר עם שירות לקוחות

יש לך שרת בענן?

ניהול שרתי אינטרנט באמזון AWS, גוגל ו-Azure

ניהול סיסטם ו-Devops

סוויטהום צועדת קדימה ומציעה את הנסיון של עובדיה עבור מיזם האינטרנט שלך
לחץ כאן

הפרילנסר שלך ממתין לך כאן:

Nitropack Optimization
שרתי אינטרנט בענן

כיצד מאבטחים מערכות מחשוב ענן?

חיינו המודרניים מתנהלים במספר רבדים. אנו נוכחים פיזית במסגרות שונות ומקומות רבים: בית, עבודה, לימודים, פנאי ועוד, יחד עם ההתנהלות הפיזית, ההתנהלות המקוונת שלנו מגוונת לא פחות: ממשקים, אתרים, רשתות ועוד. כשם שאנו מגנים על עצמנו, רכושנו והיקר לנו במימד הפיזי, מוטל עלינו לנהוג באותה צורה במימד הדיגיטלי גם כן.

כשאנו משתפים תמונות שלנו או של היקרים לנו, ממלאים פרטים אישיים בטפסים מקוונים, משאירים פנייה דיגיטלית למוסד רפואי, רוכשים ברשת וממלאים את פרטי האשראי שלנו, כל אלה ועוד נשמרים מאוחסנים באופן כזה או אחר, במידה והמידע מגיע אל לידיים הלא נכונות, עשוי להיעשות בו שימוש לרעה.

 

מהי אבטחת מערכות ענן?

מערכות מחשוב ענן רבות קיימות בנמצא כיום והן שונות זו מזו במאפיינים המרכיבים אותן. יש מערכות השייכות לפרטים, יש הנחלקות בין מספר משתתפים, יש המשלבות מספר מערכות ענן שונות ועוד. כלל המערכות חולקות ביניהן צורך בסיסי ברור ומשותף, אבטחה והגנה החל מהרגע הראשון לפעילותן.

 

מהם האיומים האפשריים על הנתונים המאוחסנים בענן?

  • פגיעה בחשבונות הקיימים במערכת – באמצעות גניבת סיסמאות ודרכי גישה אל המערכת, מנסים תוקפים לקבל אליה גישה.
  • פרצות בתוכנה ובחומרה – במידה והן אינן מעודכנות ותקינות, הן יחשפו פרצות בפני תוקפים פוטנציאליים המעוניינים לפגוע או לקבל גישה אל פרטים מאוחסנים.
  • טעויות הפוגעות באבטחת הענן – טעויות הנעשות בתום לב על ידי עובדים, פתיחת קישורים לא מאובטחים, אחסון שגוי ועוד עשויים לפגום במידת האבטחה של הפרטים המאוחסנים בענן.

איך תוכלו להגן על המידע שלכם? מידע חשוב בנוגע לאבטחת מערכות ענן

כשאנו עוסקים באבטחת מידע בענן, עמידה בתקני בטיחות מחמירים והתגוננות ראויה מול איומים מקוונים, מוטב לנו לעמוד במספר כללי יסוד בסיסיים שיסייעו באבטחת מידע בענן:

  • פלטפורמה אחת – שימוש בפלטפורמה אחת שנבנתה תוך מתן דגש על בטיחות, שילוב תעודת SSL וזיהוי פגיעה אפשרית.
  • תהליכי פיקוח אוטומטיים – ניטור אוטומטי מאפשר זיהוי בקלות ובמהירות של איומים או פרצות אבטחה, לתקן ולעדכן במהירות.
  • אינטגרציה בין המערכות השונות של אבטחה דיגיטלית – הדבר מאפשר רמת אבטחה גבוהה יותר והגנה על הפעילות המקוונת.

מהם הכלים הזמינים לאבטחת מערכות ענן?

  • ניהול כלל האבטחה בענן – ראשית, ככל שניהול הענן מתבצע באופן אוטומטי ולא ידני כך נקטין את הסבירות לטעויות ופרצות. שנית, ניהול על של כלל הפעילות יקל על איתור תקלות וניסיונות פגיעה.
  • הגדרות גישה – לפני מתן גישה אל המערכת חשוב להגדיר אל מי אנו רוצים להעניק אפשרות גישה. חשוב שנקבע מהן מגבלות הגישה אותה אנו מאפשרים ולבחון מי יכול לקבל גישה מינימלית בלבד אל המערכת.
  • שימוש ב-CASB – מעבר לאמצעי האבטחה הסטנדרטיים שמתקשים פעמים רבות להתמודד מול איומים מתוחכמים או שמאתרים אותם באיחור משמעותי, סוכן האחראי על אבטחת הענן והגישה אליו מספק הגנה רחבה במיוחד מפני איומים אפשריים, בודק את התאמת הגדרות הענן אל תקני רגולציה מחמירים, פועל למען שמירה על נתוני האתר ועוד.

 

אבטחת מערכות ענן היא עולם ומלואו, היא כוללת תוכנות, תהליכי בקרה אוטומטיים, מקצוענים בתחום וכלים נוספים ורבים. המשותף לכל אמצעי ההגנה הללו הוא מיקוד בארבע חזיתות שונות:

  1. גישה אל הענן – מי רשאי ומי לא, מתן גישה מוגבלת או אי מתן גישה למי שלא זקוק לכך.
  2. שמירת נתונים – הבנה אודות היכן מאוחסנים נתוני הענן וכיצד שומרים עליהם.
  3. שחזור – במידה והנתונים נפגעו, כיצד נוכל לשחזר אותם?
  4. תגובה לאיום – במידה והענן חשוף לפגיעה, כיצד פועלים על מנת למזער את השפעתה?

 

לסיכום, מערכות ענן כיום חשופות למגוון רחב של פגיעות אפשריות המאיימות על פרטיות המשתמשים, אבטחת הנתונים ופעילות סדירה של אתרים רבים. על מנת לאפשר למרחב הדיגיטלי להתנהל כשורה, אבטחת מערכות ענן היא חובה של ממש עבור חברות, ארגונים ואנשים פרטיים.

פוסטים נוספים באותו נושא:

אחסון אתר וורדפרס לעסקים על גבי תשתית ענן בישראל, ממשק ניהול cPanel יחד עם מנהל ההתקנות Wordpress Toolkit Deluxe - המערכת שתחסוך לכם זמן וכסף בניהול אתרי וורדפרס איכותיים, מהירים ומאובטחים!