סוויטהום אחסון אתרים

מערך הסייבר הלאומי – מה זה ומה מטרותיו?

מערך הסייבר הלאומי הוא גוף ממלכתי, טכנולוגי ומבצעי האחראי על מרחב הסייבר הלאומי במדינת ישראל וכמו כן גם קידום וביסוס תחום זה בישראל. המערך אמון על החיזוק התמידי של מרחב הסייבר ההגנתי לאזרחים וארגונים כאחד, טיפול בתקיפות סייבר והיערכות למתקפות חירום עתידיות. מערך הסייבר הלאומי כגוף אחיד מערך הסייבר הלאומי

מחשוב ענן לעסקים
מבוסס תשתית ענן פרטית בישראל, שירותי סיסטם מלאים ואבטחת מידע מתקדמת.
עכשיו במבצע!

קטגוריות

חיפוש

תגיות

רוצים אתר וורדפרס סופר-מהיר?

יצירת קשר עם שירות לקוחות

יש לך שרת בענן?

ניהול שרתי אינטרנט באמזון AWS, גוגל ו-Azure

ניהול סיסטם ו-Devops

סוויטהום צועדת קדימה ומציעה את הנסיון של עובדיה עבור מיזם האינטרנט שלך
לחץ כאן

הפרילנסר שלך ממתין לך כאן:

Nitropack Optimization
מערך הסייבר הלאומי

מערך הסייבר הלאומי הוא גוף ממלכתי, טכנולוגי ומבצעי האחראי על מרחב הסייבר הלאומי במדינת ישראל וכמו כן גם קידום וביסוס תחום זה בישראל. המערך אמון על החיזוק התמידי של מרחב הסייבר ההגנתי לאזרחים וארגונים כאחד, טיפול בתקיפות סייבר והיערכות למתקפות חירום עתידיות.

מערך הסייבר הלאומי כגוף אחיד

מערך הסייבר הלאומי הוקם בפברואר 2015 ומכיל 2 ישויות/יחידות: הרשות הלאומית להגנת הסייבר, ומטה הסייבר הלאומי. בשנת 2017 אוחדו שתי היחידות לגוף אחד הנקרא "מערך הסייבר הלאומי", בראשות תא"ל במיל', גבי פורטנוי. מערך הסייבר שייך למשרד הממשלה וראש המערך מייעץ לו ישירות.

כגוף מבצעי, מערך הסייבר הוא רשת של אמצעים ומשאבים שונים באבטחת מידע, המיועדים להגן על מידע ותשתיות מיחשוב מפני איומי סייבר. בעידן המודרני בו הטכנולוגיה מגיעה לשיאה וכמו כן גם שיתוף מידע ברשת, הסייבר הפך למרכיב עיקרי בתחום הביטחון הלאומי והוא קריטי להצלחת כל מדינה באשר היא. מדינה ללא גוף שמתעסק בתחום הסייבר – חשופה למתקפות קריטיות וגניבת מידע העשוי להזיק ברמה קטסטרופלית כגון סודות מדינה, פרטי אזרחים, ועוד שלל דברים שיכולים לפגוע במדינה ובאזרחיה כאחד.

כחלק מתפקידיו, המערך מקדם פתרונות חדשניים בעולם הטכנולוגיה והסייבר, בונה אסטרטגיות חדשות למניעת מתקפות אבטחת מידע, וקובע מדיניות בזירה הלאומית והבינלאומית. מטרת המערך היא קיום מרחב סייבר בטוח וחופשי עבור כלל האזרחים בישראל, מה שמחזק את הביטחון הלאומי של המדינה. המערך פועל תחת החוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים, ותחת כל החלטת הממשלה.

גוף זה גם מעניק מגוון שירותים וכלים לאזרחים במשק וארגונים או חברות על מנת להגן על עצמן ולאבטח את המידע באופן היעיל והמקצועי ביותר. ישנם כלים רבים שיכולים לעזור נגד תקיפות כמו אימותים דו-שלביים, הגנות טובות יותר, סיסמאות בטוחות, התייעצות עם חברות סייבר ותיקות, ועוד.

 

סוויטהום מספקת ללקוחותיה שירותי ניהול שרת / סיסטם הכולל אבטחה מלאה לשרת, הגנה מפני התקפות dDos, מערכי WAF מתקדמים ושירות פרו-אקטיבי לשרת האינטרנט שלך

 

תפקידי מערך הסייבר

המערך כולל יחידות טכנולוגיות ומבצעיות, השומרות על מרחב הסייבר הלאומי במדינת ישראל. המטרה העיקרית היא מניעת איומי סייבר על מנת לגנוב מידע קריטי וסודות מדינה שעשויים לפרק את הביטחון הלאומי וחוסנה של ישראל.

בין אם מדובר בהגנה על אזרחים או הגנה על חברות וארגונים, המערך משלב מספר פעולות על מנת למנוע תקיפות עתידיות ולשמור על המדינה. המערך מוביל את מאמצי ההגנה הטובים ביותר לסילוק תופעות ומניעתן. דבר זה מחזק את החוסן והאמון של האזרחים במדינה.

למערך הסייבר ישנו תפקיד נוסף והוא ביסוס וקידום הטכנולוגיה הישראלית בתחום הסייבר. תחום זה הוא אחד המובילים במדינה, והמערך שואף לחזקו אף יותר כנגד גורמים בלתי רצויים, הגברת המודעות בעולם הסייבר, קורסים שונים ופיתוח של כוח אדם בעולם זה. זוהי חלק מהמדיניות והאסטרטגיה הכוללת של ישראל.

ישנם מספר מכלולים הכלולים במערך הסייבר, לפי אסטרטגיית המערך שפורסמה בשנת 2017. מכלול העמידות בפני תקיפות סייבר – איך לעמוד בפני מתקפה בהצלחה, ואיך למנוע אותה בעתיד. ההנחיות עברו לכלל האזרחים מהשב"כ לרשות הלאומית להגנת הסייבר לפי חוק. כל תקופה מוקמות הדרכות שונות בתחום הסייבר על מנת לייעל את המערך באופן כללי.

המכלול המבצעי של המערך אחראי להגנה על המדינה כאשר מתרחשות תקיפות משמעותיות. יחד עם היחידות האחרות ועם גופי הביטחון והמשטרה לזיהוי תקיפות וסילוקן במיידי. המרכז הארצי לניהול אירועי סייבר, ה-CERT, שייך גם הוא למבצעי, ומסייע לארגונים השונים בשיתוף מידע על תקיפות סייבר ותמיכה בזמן אמת.

במכלול הטכנולוגי במערך – היחידה לטכנולוגיות סייבר, שהוקמה כחלק ממערך הסייבר הלאומי בשנת 2017, אחראית לפיתוח ומחקר של טכנולוגיות שונות בעולם הסייבר להגנה רחבה ועוצמתית בתקיפות פוטנציאליות שונות.

CERT הוא ראשי תיבות של "Computer Emergency Response Team" – מרכז לטיפול באירועי סייבר הקיים בעוד מספר רב של מדינות בעולם, לרוב בהובלה ממשלתית. CERT בישראל נחשב לייחודי מכיוון שהוא מאגד תחתיו מספר תתי-מרכזים ייעודיים לפעילות במשק בסנכרון של כולם בבת אחת. CERT הישראלי מקיים ומפתח קשרים עם התעשייה המובילה בעולם בתחום הסייבר, פועל בשיתוף מידע ועזרה בינלאומית בעת משבר. המרכז פועל יחד עם תת-אגפים שונים על מנת לטפל בקהלי יעד שונים ולהעניק מענה לכל ענף בנפרד (תחבורה, אנרגיה, פינטק, וכו').

תפקידיו העיקריים של המרכז הם: לתאם בין גורמי ממשל ותעשייה בהתמודדות עם אירועי סייבר ומתן מענה מיידי. קבלת דיווחים, שיתוף מידע, טיפול במצב הנוכחי, הוצאת התרעות אזהרה, ועוד. כל המידע שמגיע, מנותח על ידי מומחים וחוקרים בתחום, ומאפשר להרכיב תמונה רחבה של מפת איומי הסייבר במדינת ישראל.

בנוסף ליחידות במערך הסייבר, ישנם מספר אגפים הכפופים ישירות לראש המערך ועוסקים יותר באסטרטגיות, בניית חוסן וכוח לאומי, קשרים בינ"ל, לוגיסטיקה, תקציב והון אנושי.

הגנה על האזרחים

יותר מכל, מערך הסייבר פועל להגנה על אזרחי ישראל בכל צורה אפשרית. הרבה אזרחים במדינה חשופים למתקפות מכל מיני סוגים, וביניהן פישינג, גיימינג, סיסמאות, רשתות חברתיות, פרטי חשבון או כרטיס אשראי, אימייל וכיוצא בזה. ישנן אפילו הונאות טלפוניות שיכולות לנסות להוציא מאדם מסוים כסף ולהתחזות לחברות וארגונים.

המערך נלחם בתופעות אלו בעוצמה ומשחרר מידע והדרכות לאזרחים כיצד להימנע מהתקפות אלו, שעשויות להיות מאוד לא נעימות ואפילו הרסניות. פישינג היא התופעה המוכרת ביותר, במיוחד דרך האימייל, רק שתופעות אלה כבר מוכרות מדי בדפוס שלהן, ולכן הנוכלים עברו לתופעות מתוחכמות יותר – הרשתות החברתיות. היות וכל אדם נמצא ברשתות חברתיות מסוימות מס' שעות גבוה ביום, זוהי הזירה הפוריה ביותר לנסות להוציא ממישהו מידע, כסף, או כל דבר אחר שיכול לפגוע בו ולשמש כמטרה.

התקיפות האזרחיות הנפוצות ביותר בשנים האחרונות הן קישור שלוחצים עליו ברשתות החברתיות, ובעצם מעניק לתוקף בצד השני כוח מוחלט על חשבון הרשת החברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו'. אזרחים רבים אכן נופלים לתרמית זו, וזה מדגיש עד כמה חשוב מערך הסייבר הלאומי והסברתו במשק האזרחי.

המערך מאגד 2 גופים – מטה הסייבר הלאומי שהוקם ב-2012, שלוש שנים לפני כן, והרשות הלאומית להגנת סייבר כגוף המרכזי והמבצעי בתחום הסייבר בישראל. בסוף 2017 אוחדו שני הגופים למערך הסייבר הלאומי על מנת להיות ממוקדים באיומים שונים ולחזק את מדינת ישראל מבחינת ביטחון לאומי. הבסיס המשפטי לפעילות גוף מערך הסייבר מבוסס על החוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים. תפקידו הוא הנחיה ופיקוח על אבטחת המידע בארגונים וגופים המפעילים מערכות ממוחשבות חיוניות, בנוסף להחלטות הממשלה בנושא הגנת הסייבר.

החטיבה הטכנולוגית אחראית על כל המערכות המבצעיות של מערך הסייבר. תפקיד החטיבה הוא שליטה מוחלטת ומומחיות בטכנולוגיות סייבר לאומיות ובינלאומיות על מנת להבטיח מניעת תקיפות עתידיות והצלחה של סילוק תקיפות נוכחיות, בדגש על ארגונים וגופים המחזיקים מידע חשוב למדינה כמו גם סודות מדינה ומסמכים ממוחשבים חשובים אחרים קריטיים לביטחון מדינת ישראל.

באמצעות אינטגרציה של מערכות ממוחשבות, כתיבת מכרזים טכנולוגיים, שימוש בבינה מלאכותית, ובדיקות תוכנה – החטיבה הטכנולוגית מובילה מיזמים פורצי דרך בעולם הסייבר על מנת לזהות ולמנוע את המתקפה הבאה. מיזמים ופרוייקטים אלו כוללים שיתוף פעולה עם תעשיית הסייבר העולמית, השתתפות בכנסים, ושיתופי פעולה עם גופים שונים המובילים בתחום הסייבר ברחבי העולם.

מדוע מערך הסייבר הוא כל כך חשוב?

אבטחת מידע זה אחד הדברים החשובים ביותר למדינה. מידע רגיש וקריטי הקיים במערכות ממשלתיות, מערכות תחבורה, מערכות משפטיות – מידע זה הוא מטרה עיקרית של התקפות סייבר והוא עשוי להיות שווה מיליונים, או לשמש כנשק חיוני ויעיל במיוחד לאויבים של מדינה מסוימת. מערך הסייבר מחויב להגן על מידע זה באופן יעיל ומתקדם טכנולוגית.
חלק אינטגרלי במערך הוא המרכז המבצעי לדיווח על אירועים מסוג סייבר. המרכז פועל 24 שעות ביממה ומגיעים אליו דיווחים אודות מתקפות סייבר באופן שוטף, חשדות למתקפות, פרצות וחולשות אבטחה במשק. המרכז מורכב מאנליסטים המנתחים את תמונת המצב ומקיימים קשר רציף עם ארגונים והציבור במשק במטרה לקבל מידע ולשתף אודות תקיפות סייבר. ניתן לקבל במרכז גם סיוע ראשוני במידה ויש חשד לתקיפה או פרצה באבטחה, בדומה ל-911, החירום של האמריקאים.

סוויטהום מציעה שירותי סיסטם מלאים ללקוחות בעלי שרתים ומעניקה שירותי חירום 24/7 ללקוחותיה.

החזון של מערך הסייבר הלאומי הוא לקיים מדינה טכנולוגית משגשגת, מוגנת, בעלת חוסן לאומי חזק וביטחון בקרב הציבור והמשק. ייעודו היחיד והעיקרי הוא מאמץ טכנולוגי ישראלי משולב עם מדינות נוספות בעולם על מנת להבטיח שקט דיגיטלי ואמון חסר תקדים של האזרחים במדינה ובטכנולוגיה מתקדמת על מנת להבטיח מידע שמור ובטוח ללא כל חשש.

הערכים חשובים לא פחות: 100% אמון והצלחה במרחב הדיגיטלי. חלק ניכר מחיינו הוא במרחב זה, אפילו יותר מאשר הפיזי, ולכן חשוב לשמור עליו בכל מחיר. המידע של האזרחים, ושל המשק, ארגונים וחברות ממשלתיים וציבוריים כאחד הוא חלק ממה שמחזיק את המדינה ואת ביטחונה. חשוב לשמור על מידע רגיש זה בכל מחיר. תחום הסייבר במדינת ישראל הוא מעצמה והוא רק מתפתח מיום ליום בעזרת מיזמים חדשים, קורסים, העשרה בעולם הסייבר, מומחים בתחום ואזרחים שמקשיבים להדרכות וההנחיות של מערך הסייבר בהתאם לצורך.

ההובלה המשותפת והעבודה ההדדית של מערך הסייבר הלאומי והאזרחים הם כמה מהצעדים שיובילו את המדינה לעתיד בטוח וטוב יותר. האתגרים במערכת הסייבר הלאומית הם בלתי נגמרים ולעיתים כוללים התמודדות עם סיכונים מתקדמים יותר, חשיפת מידע ביטחוני רגיש, התמקדות בפרטיות דיגיטלית שחסרה מאוד היום, היות והכל משותף לעיני כל העולם (בכל מה שקשור לאזרחים). המערך מעניק מגוון פתרונות יעילים יותר להתמודדות וגישור בהתקפות.

מערך זה מקדם את האסטרטגיות של מדינת ישראל וביטחון המדינה בזכותה להגן על עצמה לא רק דרך צבא ישראל אלא גם טכנולוגית. זהו אחד הגורמים החשובים ביותר לכל מדינה – היכולת להגן על עצמה. יחד עם אמון האזרחים – אין מדינה שאפשר לשבור בקלות עם חוסן לאומי מדיני וטכנולוגי. תחום הסייבר גם מוביל פרויקטים וטכנולוגיות מתקדמות שעוזרות לקדם את המדינה ולבסס אותה כמעצמה גם מבחינה כלכלית.

המערך עובד על קורסים, הדרכות והנחיות בעולם הסייבר מדי יום, על מנת להגן על המדינה בצורה הטובה יותר. יותר ויותר אנשים מבינים עד כמה תחום הסייבר הוא תחום קריטי וחשוב ונרתמים בעצמם על מנת לתרום לו. ההמלצות העיקריות לאזרחים וגם לעובדים במשק הן בעיקר להגן על הרשתות החברתיות ותוכנות למסרים מיידיים כמו ווטסאפ, או מייל פרטי/בעבודה. אסור בשום פנים ואופן שמידע רגיש יגיע למייל פרטי או ייחשף מסיבה כלשהי ולכן יש להגנה הזו חשיבות עליונה ואזרחים צריכים לדבוק בה כשגרה.

 

בעידן המודרני של קידמה טכנולוגית מסחררת, המשתדרגת מדי יום ביומו, קיומו של מערך הסייבר הלאומי הוא עיקרון בסיסי לביטחון הלאומי שלנו. חשיבותו היא קריטית עקב התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות ונראה כי ימשיך להתפתח כפעילות עיקרית בתחום הביטחון וההגנה. לקוחות בעלי שרתים בסוויטהום יכולים לישון בשקט בידיעה שצוות סיסטם בכיר מתחזק את השרתים שלהם עם נסיון, מקצועיות והרבה אהבה למקצוע 🙂

 

פוסטים נוספים באותו נושא:

אחסון אתר וורדפרס לעסקים על גבי תשתית ענן בישראל, ממשק ניהול cPanel יחד עם מנהל ההתקנות Wordpress Toolkit Deluxe - המערכת שתחסוך לכם זמן וכסף בניהול אתרי וורדפרס איכותיים, מהירים ומאובטחים!