(24/7) 1-800-373-600
ניהול תקציב פרסום בגוגל

ניהול תקציב פרסום בגוגל

כולם יודעים שקיום בעולם העסקי והמסחרי כיום מחייב חשיפה ברשת האינטרנט. אם אתה לא שם הרי אתה לא קיים, וכדי להיות שם אתה חייב את גוגל: אם גם אתה רוצה להגיע למיליוני גולשים ולגבור על המתחרים שלך שמחזרים אחרי אותם אנשים, בדיוק כמוך, אתה ודאי כבר יודע שפרסום בגוגל הוא התשובה. אבל אתה גם יודע שצריך לעשות את זה נכון: אז איך לפרסם בגוגל באופן עצמאי, באופן יעיל שיניב תוצאות, וכל זאת מבלי לפשוט את הרגל ולרוקן את הכיס – מדריך מעשי לניהול עצמאי ופרטי של תקציב פרסום בגוגל.

גוגל – “המלכה האם” בקידום

גוגל, שמזמן כבר הוכתרה “המלכה האם” של עולם האינטרנט – איננה רק שם נרדף למנוע חיפוש, היא גם שם נרדף לשיווק ברשת. בלי לפרסם בגוגל קשה מאד להתפתח ולהתקדם. גוגל, שמודעת לכוחה, אינה מקלה עליכם: כדי לנהל את תקציב הפרסום בגוגל באופן יעיל ונכון עליכם להתנהל בתבונה.

עשה זאת בעצמך – ניהול פרסום פרטי

אם החלטת להיות אחראי על השיווק ועל הקידום שלך ולעבוד ללא מנהל קמפיין, שאגב, גובה דמי ניהול חודשיים (שיעורם נע לרוב בין 500 ל-700 ש“ח, או 10%-20% אחוז מתקציב הפרסום לגוגל, בנוסף לשכר עבור פיתוח הקמפיין הפרסומי), תצטרך לנהל את תקציב הפרסום לבדך ולקבל לא מעט החלטות חשובות. לשם כך עליך להתנהל באופן מחושבת ולעבור מספר שלבים.

שלב ראשון – למידה ואיסוף מידע

בשלב זה עליך להבין “מי נגד מי“: מהו פרסום בגוגל, אך הוא מתנהל, מה אתה מקבל ומה עליך לתת לשם כך.

כשמדברים על פרסום בגוגל, לרוב מתכוונים למערכת “גוגל אדוורדס“. זוהי מערכת אוטומטית אליה ניתן להירשם כלקוח ולהפוך למפרסם. בעזרת גוגל אדוורדס, כל אתר יכול להיות במקום הכי נחשק בדף התוצאות של גוגל – במקומות הראשונים. אם אתה רוצה להיעזר בגוגל אדוורדס לקידום האתר שלך, עליך להירשם למערכת, להפוך למפרסם, לחבר מודעה ולהגדיר מילות מפתח שיניעו את פרסום המודעה.

כשהמילים שתבחר יוקשו, המודעה שלך (שתקשר לאתר או לדף נחיתה וכדומה) תופיע במקום בולט בדף התוצאות שיתקבל – בראש הדף או בצדו. ל– Google AdWords משלמים פר הקלקה: אתה משלם רק כשגולש לוחץ על המודעה שלך, תשלום לכל הקלקה – Pay Per Click) PPC) ואתה בוחר את תקציב הפרסום.

שלב שני – מבינים מה זה תקציב פרסום

בשלב זה עליך להבין “מי נגד מי“: מהו פרסום בגוגל, אך הוא מתנהל, מה אתהנכון, יש לך מושג בסיסי (או אפילו מעמיק) בנוגע לתקציב פרסום, אבל בכל מה שנוגע לאופן התשלום לגוגל אדוורדס – שכח את מה שהכרת. התשלום הזה מסבך מאד את העניינים. כשמדברים על תקציב פרסום בגוגל מתכוונים למלאכת מחשבת שדורשת התמצאות וידע, חוש בריא והבנה. כשמדובר בפרסום בגוגל, אתה, כמפרסם, נדרש לא רק לנסח מודעה ולבחור מילות מפתח, אלא תידרש גם להגדיר מחיר מקסימלי לקליק ולקבוע מהו המחיר אותו אתה מוכן לשלם בגין כל מילת מפתח.

מחיר לקליק – מה זה אומר?

נבהיר בעזרת דוגמא: גולש מקיש מילות חיפוש בגוגל. גוגל אדוורדס מזהה את המילים ורואה אילו מודעות רלוונטיות ואילו מפרסמים שילמו עבור הצגת מודעותיהם בהקשר למילות החיפוש שהוקשו. בשלב הבא, גוגל אדוורדס מבצעת מכירה פומבית אוטומטית – מעין מכרז בין המפרסמים השונים שבחרו במילים אלה. תוצאות המכירה הפומבית יכריעו אילו מהמודעות יופיעו, והיכן. השאלה מה משפיע על תוצאות המכרז היא שאלה מורכבת, ולתוצאות חשיבות רבה: הסדר בו קובע גוגל את מיקום ההודעות והקישורים הממומנים מאד חשוב. אם תשלם הרבה כסף והקישור הממומן שלך יידחק לצד למטה, לא תשיג הרבה. על כן, חשוב לגרום לגוגל אדוורדס למקם את המודעה שלך במיקום אטרקטיבי. איך עושים את זה?

איך גוגל אדוורדס ממקמת קישורים ממומנים?

לשם קביעת המיקום ולצורך הכרעת המכרז בין המפרסמים, גוגל אדוורדס נותנת ציון לכל מפרסם. זהו ציון איכות. שתיים עד שלוש המודעות שזכו לציון איכות גבוה ביותר הן המודעות שיזכו במיקום הכי מבוקש: במרכז העמוד למעלה. הן יזכו להדגשה (למשל, רקע צהוב בהיר). ככל שציון האיכות נמוך יותר, כך המיקום של המודעה יהיה גרוע יותר.

ואם נשלם, זה יעזור?

כן ולא. המחיר לקליק, אותו אתם קובעים (במגבלה אחת: גוגל קובעת מחיר מינימום ואינכם יכולים לשלם סכום נמוך ממנו), משפיע על ציון האיכות שלכם, אך הוא אינו גורם משפיע בלעדי. מה שמוביל אותנו לשאלה הבאה:

  • איך נקבע ציון איכות למודעה?

  • הציון מורכב מכמה מאפיינים הנלקחים בחשבון:

  • תוכן המודעה והרלוונטיות של מילות החיפוש.

  • וותק של המפרסם בגוגל אדוורדס.

  • מיקומו של האתר במנוע החיפוש כשהחיפוש אורגני (SEO).

  • העלות לקליק: העלות לקליק היא הסכום אותו המפרסם משלם בכל פעם שמשתמש מקליק על מודעתו. כאמור, את העלות לקליק אתה, כמפרסם, קובע בעצמך. גוגל אדוורדס קובעת מחיר מינימום “עלות מינימלית לקליק” שמושפעת מהאטרקטיביות של מילת החיפוש – כמה היא מבוקשת וכמה מפרסמים מתחרים עליה. גוגל אדוורדס תקבע מהו המחיר הנמוך ביותר הנדרש ממך כדי להבטיח שמודעתך תפורסם, אבל כל היתר תלוי בך – תוכל לבחור מחיר גבוה יותר, וכאן נדרשים מחשבה ותכנון.

איך קובעים עלות לקליק?

בעצם, במילים “העלות לקליק” מסתתרת כל התורה: אם תגדיר נכונה את מילות החיפוש ותתמחר אותן כראוי, תייעל את הפרסום בגוגל. המחיר שתתבקש לשלם עבור מילות החיפוש נקרא “עלות מינימלית לקליק“. גוגל אדוורדס תציין עלות זו, שתהווה מחיר מינימום לכניסה שלך למשחק. העלות נקבעת לאחר שגוגל אדוורדס תבצע ניתוח של כל מילות המפתח בחשבונך, ולאחריו תקבע מהו הסכום המינימלי אותו עליך להציע כדי להיכנס למכרז. אותו מכרז שיאפשר שהמודעה שלך תוצג כשמילת המפתח המבוקשת תוקש. כאמור, אתה תוכל לבחור בסכום זה או בסכום גבוה יותר.

יש מפרסמים שבוחרים ללכת על המחיר המינימלי, אבל בכך הם פוגעים בעצמם משום שימוקמו בשל כך במיקום גרוע. אחרים מגזימים ומשלמים מחיר גבוה מדי בתקווה שכך ימוקמו במקום טוב יותר. אולם, גם זו טעות: מודעות יופיעו במיקום ובתדירות גבוהים יותר גם אם עלותן המקסימלית לקליק נמוכה בהשוואה למודעות אחרות, כשאלה מודעות עם ציון איכות גבוה. חשוב להבין: גוגל אדוורדס לא ימקם במיקום אטרקטיבי הודעות רק משום שהמפרסם שילם עבורן מחיר גבוה. אם תשלם המון עבור מילת חיפוש, לא בהכרח תנצח את השיטה ולפיכך המחיר שבחרת לשלם עבור מילות החיפוש הוא רק שיקול אחד מיני רבים, אם כי הוא שיקול חשוב. בשורה התחתונה: על המפרסם לחשוב על הכל, ולא רק על עניין המחיר לקליק.

שלב שלישי – ניהול תקציב הפרסום בפועל

אחרי שהגדרת את כל אלה, הגיעה העת שתעבור לשלב המעשי של ניהול תקציב הפרסום בפועל. ניהול תקציב פרסום בגוגל מתחיל בקביעת מסגרת תקציבית ומתקדם על ידי עדכונו לאחר ניסוי וטעייה. אז בשלב זה, לעת עתה, עליך לקבוע מסגרת בסיסית שנראית לך ריאלית לשם איסוף מידע שיתרום לעדכונו בהמשך, לפי הצורך. תקציב הפרסום בגוגל הוא תקציב יומי (בשלב מתקדם אפשר לעבור לתקציב שבועי או חודשי). לרוב, מומלץ להתחיל עם תקציב של לפחות 100-50 ש“ח ליום. ניתן להגדיל או להקטין את התקציב מדי יום, וכן לשנות את המודעה או אפילו להפסיק את הפרסום ללא כל התחייבות מצדך.

הגמישות הזו מבורכת: היא מאפשרת לך לשפר את הקמפיין הפרסומי שלך כל הזמן. אתה מקבל מהמערכת נתונים רבים ודיווח שוטף, שמלמד אותך האם הפרסום עובד ומהן תוצאותיו. המידע הזה יקר מפז, ובזכותו תוכל לבצע אופטימיזציה של השיווק שלך ולשפר את ההתנהלות שלך.

שלב רביעי – אופטימיזציה של הקמפיין הפרסומי

לאחר שתבחן את הנתונים, תוכל להסיק מסקנות מתאימות: האם לשנות את התקציב היומי או החודשי, האם לשנות את המודעה, את מילות המפתח, את התמחור לקליק וכדומה. ניתן גם לשנות את דפוסי ההופעה של המודעה ולבקש שתופיע בימים מסוימים, בשעות מסוימות, בשפות מסוימות, במדינות מסוימות וכן הלאה. מדובר במערכת מאד מתוחכמת, נוחה לתפעול ונגישה, אותה ניתן לרתום להצלחה העסקית אם מתנהלים בחכמה. אם תקפיד לבחון את התוצאות ולהסיק בעזרתן מסקנות נכונות, תצליח לנצל היטב ובאופן אידיאלי את תקציב הפרסום שלך. לאחר מספר חודשי פרסום, יהיה לך קל יותר לדעת אם הפרסום עובד או שמא יש לשפרו או אולי אפילו לבטלו.

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים על שירותי פרסום ובניית אתרים? התקשר/י אלינו 1-800-373-600 או מלא/י את הטופס להלן ונציג שלנו יחזור אליך במהרה עם חבילת הפתעות במחירים מפתיעים!