במדריך זה נלמד כיצד להגדיר תיבת דואר מסוג Imap או POP3 בתכנת Microsoft Outlook 2003 המגיעה עם חבילת Microsoft Office. במדריך זה ממשק המשתמש בעברית.
1. פתח את תוכנת ה-Outlook. בשורת התפריטים בחר/י ב- כלים, ואח"כ ב- חשבונות.
2. בחר/י באפשרות הראשונה ולחצ/י על הכפתור "הבא" להמשך.
3. בחר/י בסוג הגדרת התיבה – POP3 או Imap. שרתי הדואר שלנו תומכים בשתי האפשרויות.
4. הזנ/י את שמך, כתובת הדואר שלך ופרטי שרת הדואר היוצא והנכנס. שם השרת מבוסס על שם המתחם שלך עם הקידומת mail, לדוגמאmail.YOURDOMAIN.com. שם החשבון הוא בדיוק כמו כתובת הדואר. כעת לחצ/י על הכפתור "הגדרות נוספות".
5. במסך זה ניתן לקבוע שם תצוגה לחשבון, שם ארגון וכתובת להחזרת דואר. לחצ/י על הלשונית "שרת יוצא" להגדרת דואר יוצא.
6. סמן/י את הלחצן בתחילת המסך, האומר "שרת הדואר היוצא (SMTP) דורש אימות". השאר/י את שאר האפשרויות כמו שהן. להמשך לחצ/י על הלשונית "מתקדם".
7. במסך זה מומלץ להגדיל את הפרמטר "זמן קצוב עבור השרת" לכ-5 דקות, במיוחד אם מדובר במחשב המחובר ברשת עם מחשבים נוספים. כמו כן ניתן להגדיר הצפנת דואר באמצעות SSL (יוצא ונכנס). הפורטים לחיבור באמצעות SSL הם: POP3 – 995, IMAP – 993, SMTP – 465 במידה ואינך רוצה להתחבר באמצעות SSL, השאר/י את הפורטים של דואר נכנס ויוצא כמו שהם כברירת מחדל. לחצ/י "אישור" ליציאה מחלון זה והמשך התהליך.
8. לחצ/י על "בדיקת הגדרות חשבון". במידה והכל תקין, לחצ/י על "סגור" לסגירת החלון ואז על כפתור "הבא"
9. לחץ/י "סיום". כעת התיבה שלך מוגדרת ואפשר להתחיל לעבוד. במידה ובחרת בתיבה מסוג Imap, בדוק אם נפתחה תיקיית Inbox חדשה עבור התיבה.
מומלץ גם לקרוא את עמוד השאלות ותשובות בנושא דואר אלקטרוני על מנת להבין טוב יותר כיצד שירותי הדואר שלנו עובדים.
בהצלחה,
צוות SweetHome