אחסון שיתופי או שרת וירטואלי?

האם כדאי לארח אתרים על שרתים שיתופיים או על שרת פרטי בענן – מאמר מערכת שוק אחסון האתרים בעולם עובר גלגולים חדשים כל כמה שנים. בסופו של דבר, החברות מחפשות מצד אחד לתת למפתחים גישה מקסימאלית לשרת, תוך שמירה על אבטחה בין חשבון לחשבון, ומצד שני לספק כלי ניהול מתקדמים

מחשוב ענן לעסקים
מבוסס תשתית ענן פרטית בישראל, שירותי סיסטם מלאים ואבטחת מידע מתקדמת.
עכשיו במבצע!

קטגוריות

Search

תגיות

רוצים אתר וורדפרס סופר-מהיר?

יצירת קשר עם שירות לקוחות

יש לך שרת בענן?

ניהול שרתי אינטרנט באמזון AWS, גוגל ו-Azure

ניהול סיסטם ו-Devops

סוויטהום צועדת קדימה ומציעה את הנסיון של עובדיה עבור מיזם האינטרנט שלך
לחץ כאן

הפרילנסר שלך ממתין לך כאן:

Nitropack Optimization
אחסון שיתופי או שרת וירטואלי?

האם כדאי לארח אתרים על שרתים שיתופיים או על שרת פרטי בענן – מאמר מערכת

שוק אחסון האתרים בעולם עובר גלגולים חדשים כל כמה שנים. בסופו של דבר, החברות מחפשות מצד אחד לתת למפתחים גישה מקסימאלית לשרת, תוך שמירה על אבטחה בין חשבון לחשבון, ומצד שני לספק כלי ניהול מתקדמים למנהלי החברות, ריסלרים ולקוחות קצה. לפחות כמה פעמים בשבוע אנחנו נדרשים לתת תשובה לשאלה הזו ועל כן פרסמנו מאמר בנושא.

 

מה זה אחסון שיתופי?

שיטה זו, הלקוח מקבל גישה מוגבלת לשרת, לרוב באמצעות FTP ומנהל קבצים וובי. את מסדי הנתונים ותיבות הדואר הוא פותח באמצעות פאנל ניהול שסופק לו ע"י חברת האחסון. שיטה זו נפוצה ביותר, זולה מבין כל שיטות האחסון ועובדת מצויין כל עוד חברת האחסון מנהלת את השרתים כהלכה ולא מעמיסה אותם בלקוחות. לקוחות עם אתרי תדמית, בלוגים, אתרי תוכן קטנים יכולים בהחלט להסתפק בשירות בקטגוריה זו ולחסוך לא מעט.

 

מה זה שרת וירטואלי – VPS ?

שרת וירטואלי הוא פתרון ביניים. לחברת האחסון הוא דומה ל אחסון שיתופי . הלקוח מקבל שטח דיסק, תעבורה, רשיונות למערכת הפעלה. מבחינת הלקוח, הוא מקבל משהו שנראה מאוד דומה לשרת אמיתי/יעודי. הגישה לשרת באמצעות SSH/RDP/VNC, הלקוח מקבל גישת אדמיניסטרטור מלאה ויכול להתקין פאנלים מלאים בתוך השרת הוירטואלי שלו. לשיטה זו יש לא מעט יתרונות. בד"כ שרת וירטואלי זול משמעותית משרת יעודי ואין דאגה לגבי החומרה, זה באחריות חברת האחסון. החסרונות המשמעותיים הם התנהלות פלטפורמת הוירטואליזציה וניהול המשאבים שלה. בעוד בשרת אמיתי עומס יוביל לעליה בחום ואיטיות, שרת וירטואלי עלול פשוט לקרוס. חסרון נוסף הוא ניהול השרת. סוויטהום, כמו חברות מובילות אחרות מספקת שרותי ניהול מלא לשרתים הוירטואליים אך לא כל החברות נוהגות כך. לנהל שרת וירטואלי זו עבודה לפעמים קשה יותר מלנהל שרת אמיתי ודרוש ידע טכני מתקדם לכך.

 

אז למה כדאי לבחור בשרת וירטואלי?

  1. בגלל יכולות הניהול הרחבות, כולל התקנת תוכנות עצמאית, הגדרת שרת בצורה מלאה.
  2. כתובות IP עצמאיות, כולל reverse dns / PTR
  3. התקנת פאנלים מסוג cPanel, Plesk, DirectAdmin מלאה כולל תמיכה בריסלרים.
  4. ניהול מסדי נתונים mySQL/MS-SQL באמצעות shell או תוכנות יעודיות אחרות.
  5. הפעלת שרותים קבועים על השרת כמו שרתי רדיו, מדיה.
  6. הפצת דואר מקצועית (smtp) כולל שליטה מלאה בכל מרכיבי שרת הדואר.
  7. הפרדה טובה ברמת ניצול משאבי מערכת, כולל אבטחת משאבים בין לקוחות.

פוסטים נוספים באותו נושא:

אחסון אתר וורדפרס לעסקים על גבי תשתית ענן בישראל, ממשק ניהול cPanel יחד עם מנהל ההתקנות Wordpress Toolkit Deluxe - המערכת שתחסוך לכם זמן וכסף בניהול אתרי וורדפרס איכותיים, מהירים ומאובטחים!