סוויטהום אחסון אתרים

תעודת SSL חינמית או תעודת SSL מסחרית?

יתרונות וחסרונות שחייבים לקחת בחשבון כשבוחרים תעודת SSL לאתר אינטרנט חשבו על כל מה שאפשר לקנות אונליין, נעליים, בגדים, מחשב ואפילו רכב. הטכנולוגיה מאפשרת כיום לבצע רכישות רבות מבלי לצאת מהבית, ובכך ליהנות מנוחות, חיסכון בזמן ולא מעט מבצעים מיוחדים המוצעים לרוכשים ברשת. ומה בנוגע למילוי פרטים אישיים בטפסים אונליין?

מחשוב ענן לעסקים
מבוסס תשתית ענן פרטית בישראל, שירותי סיסטם מלאים ואבטחת מידע מתקדמת.
עכשיו במבצע!

קטגוריות

חיפוש

תגיות

רוצים אתר וורדפרס סופר-מהיר?

יצירת קשר עם שירות לקוחות

יש לך שרת בענן?

ניהול שרתי אינטרנט באמזון AWS, גוגל ו-Azure

ניהול סיסטם ו-Devops

סוויטהום צועדת קדימה ומציעה את הנסיון של עובדיה עבור מיזם האינטרנט שלך
לחץ כאן

הפרילנסר שלך ממתין לך כאן:

Nitropack Optimization
תעודת SSL חינמית

יתרונות וחסרונות שחייבים לקחת בחשבון כשבוחרים תעודת SSL לאתר אינטרנט

חשבו על כל מה שאפשר לקנות אונליין, נעליים, בגדים, מחשב ואפילו רכב. הטכנולוגיה מאפשרת כיום לבצע רכישות רבות מבלי לצאת מהבית, ובכך ליהנות מנוחות, חיסכון בזמן ולא מעט מבצעים מיוחדים המוצעים לרוכשים ברשת. ומה בנוגע למילוי פרטים אישיים בטפסים אונליין? עד כמה חשוב לנו לדעת שהמידע האישי שלנו נשמר היטב ולא דולף החוצה? הליך מילוי פרטים או רכישה ברשת הוא לרוב פשוט וקל במיוחד עד ש… משהו משתבש.

בדומה לעלייה במגמת הרכישות ברשת עולה בהתאמה פשיעת הסייבר ומציבה אתגרים רבים בפני חברות אחסון אתרים ופרוטוקולי האבטחה שתפקידם לסייע לרוכשים לחוש בטוחים להמשיך ולבצע פעולות בצורה פשוטה ויעילה. אבטחה ברשת היא בסיסית ומוצעת על ידי כל אתר שמכבד את עצמו. תעודת SSL שומרת על הפרטים שממלאים הגולשים באתר ושומרת עליהם חסויים.

 

מה ההבדל בין תעודת SSL חינמית דוגמת Let's Encrypt לעומת תעודות מסחריות בתשלום?

אתרים רבים יכולים כיום לקבל תעודת אבטחה חינמית בצורה קלה ופשוטה. Let's Encrypt מאפשרת הורדה פשוטה של תוכנת ה-SSL עבור דומיין יחיד או עבור מספר דומיינים, ניתן להתקינה בקלות ומהירות, היא תעדכן את כתובת האתר לגרסה המאובטחת HTTPS. התוכנה מתעדכנת אוטומטית לאחר ההתקנה ואין כל צורך לעדכן אותה באופן יזום.

 

לשימוש בתעודת SSL חינמית מספר יתרונות מובהקים:

  • ללא עלות – תעודת SSL המאפשרת פרוטוקול HTTPS הניתן בחינם.
  • אבטחה – התעודה מסייעת לבעלי האתר לאבטח את הפרטים הרגישים אותם מזינים הגולשים באתר.
  • שקיפות – ישנו תיעוד הפתוח לעיון פומבי המציג את כל האתרים להם ניתנו תעודות SSL.
  • אוטומציה – לאחר התקנת תוכנת הSSL למטרת אבטחה באתר, תוכלו להגדיר את פעולת החידוש כך שתעשה באופן אוטומטי.

יחד עם היתרונות הרבים, תעודת SSL חינמית טומנת בחובה גם חסרונות:

  • על מנת לקבל את אישור האבטחה ותעודת SSL שתשנה את כתובת האתר ל-HTTPS החברות שמספקות אישורים חינמיים בוחנות את הדומיין ומאשרות את הבעלות עליו. אישור הבעלות הוא בסיסי ובשונה מתעודת SSL בתשלום המציגה אתרים מאושרים בתוספת שורה ירוקה עם פרטי החברה, אישור SSL חינמי לרוב לא מספק זאת. בעיניי הגולש, גרסה חינמית עשויה להיתפס כפחות מהימנה מה שמעיד על אבטחה פחותה באתר.
  • Let's Encrypt אינה מצהירה על כוונה לשנות את הליך אישורי הדומיין ולהפוך אותו לקפדני יותר.
  • חברות רבות המציעות תעודת SSL בחינם, מגבילות את האישור החינמי לתקופות זמן קצרות.
  • חיסרון נוסף המיוחס לחברות המספקות אישורי אבטחה חינמיים מתייחסים אל טיב שירות הלקוחות שהן מציעות. היכולת להעמיד מערך שירות לקוחות מקצועי, רחב ויעיל עשויה להיות מוגבלת יחסית באתר המספק שירות בחינם לעומת חברות שגובות על כך תשלום.

תעודות SSL מסחריות

תעודות SSL בתשלום מציעות, על פי רוב, שכבת הגנה רחבה יותר לאתר על פרטיו. בשונה ממרבית התעודות החינמיות, תעודה מסחרית מאפשרת הליך מקיף וקפדני יותר של אימות בעלות הדומיין, מה שמעלה את אמינותו של האתר ואת רמת האבטחה שלו. תעודה זו מספקת שורה ירוקה ובולטת המציגה את שמה של החברה, דבר הידוע לגולש המיומן ומעלה את תחושת הבטיחות שלו ואת הסבירות שימשיך ויגלוש באתר.

חברות גדולות, חנויות וירטואליות, בנקים, ארגונים רחבים ועוד, שזקוקים לשם המשך פעילותם לאמון הציבור בבטיחות הפעילות באתר, זקוקים במרבית המקרים לתעודת SSL רחבה יותר על מנת שפעילותם לא תפגע. אתרים מצומצמים יחסית המשמשים כאתרי תדמית ולא מציעים מילוי פרטים אישיים או סליקה, יטו להשקיע פחות בבחירת פרוטוקול האבטחה באתר. תעודה מסחרית מאפשרת שירותי אבטחה מורחבים המגנים על תיבת המייל, מסמכים החתומים אלקטרונית וגישה מאובטחת ליישומים. על אף הצורך בתשלום שנעשה על בסיס שנתי במרבית החברות, היקף האבטחה המוצע לאתר הוא רחב במיוחד.

פוסטים נוספים באותו נושא:

אחסון אתר וורדפרס לעסקים על גבי תשתית ענן בישראל, ממשק ניהול cPanel יחד עם מנהל ההתקנות Wordpress Toolkit Deluxe - המערכת שתחסוך לכם זמן וכסף בניהול אתרי וורדפרס איכותיים, מהירים ומאובטחים!