סוויטהום אחסון אתרים

קידום אתר אינטרנט – טיפים למתחילים

כאשר אנחנו מבצעים קידום אתרים לאתר שלנו, אנחנו בדרך כלל מתרכזים במציאת מילות המפתח המתאימות ביותר, כתיבת תכנים טובים ואיכותיים ובניית קישורים מאתרים אחרים. לעומת זאת, לא כולנו שמים מספיק דגש על האספקטים הטכניים של קידום אתרים ובכלל זאת השפעת האחסון של האתר על הקידום שלו. הנה הדברים החשובים ביותר

מחשוב ענן לעסקים
מבוסס תשתית ענן פרטית בישראל, שירותי סיסטם מלאים ואבטחת מידע מתקדמת.
עכשיו במבצע!

קטגוריות

חיפוש

תגיות

רוצים אתר וורדפרס סופר-מהיר?

יצירת קשר עם שירות לקוחות

יש לך שרת בענן?

ניהול שרתי אינטרנט באמזון AWS, גוגל ו-Azure

ניהול סיסטם ו-Devops

סוויטהום צועדת קדימה ומציעה את הנסיון של עובדיה עבור מיזם האינטרנט שלך
לחץ כאן

הפרילנסר שלך ממתין לך כאן:

Nitropack Optimization

כאשר אנחנו מבצעים קידום אתרים לאתר שלנו, אנחנו בדרך כלל מתרכזים במציאת מילות המפתח המתאימות ביותר, כתיבת תכנים טובים ואיכותיים ובניית קישורים מאתרים אחרים. לעומת זאת, לא כולנו שמים מספיק דגש על האספקטים הטכניים של קידום אתרים ובכלל זאת השפעת האחסון של האתר על הקידום שלו. הנה הדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת על אחסון אתרים בהקשר של קידום אתרים :

מהירות

מהירות עליית דפים באתר כבר משפיעה ותשפיע אפילו יותר בהמשך על הדירוגים בגוגל. אפשר לקבל רמז עבה לכך באימוץ הפורמט לדפים מהירים יותר בסלולר, פורמט ה -AMP.

נכון שמהירות עליית האתר מושפעת לא מעט מהקוד שלו ויעילותו, אבל גם לחברה בה אנחנו מאחסנים את האתר יש חלק לא קטן בכך : בהנחה שרוב האתרים ברשת עדיין יושבים על אחסון שיתופי, מהירות האתר מושפעת ישירות ממשאבי השרת ומספר האתרים שנמצאים עליו. לכן, יש לבחור בחברה שלא "מתעללת" בשרתים שלה ולא מעמיסה עליהם יותר מדי על חשבון הביצועים של האתרים של לקוחותיה.  כמובן שחשוב לבחור גם בחברה שקרובה למיקום הגיאוגרפי העיקרי של קהל היעד שלנו על מנת לספק להם מהירות מקסימלית.

אבטחה

אבטחת שרתים היא כיום אחד האתגרים המשמעותיים ביותר העומדת בפני מומחי אבטחה וחברות אחסון, ולכן זהו אלמנט שאין להמעיט בחשיבותו. אתרים פרוצים מקבלים דגל אדום מגוגל בדמות סימון מיוחד ומניעת גישה אוטומטית לאתר הפרוץ (כלומר, המשתמש צריך לאשר שהוא לוקח אחריות על כל נזק שיגרם לו). התוצאה היא שרוב הגולשים לא יכנסו לאתרים פרוצים מגוגל.

אמנם אי אפשר למנוע את כל הפריצות ובוודאי לא את אלו שנובעות מסיסמאות קלות מדי שמנהלי האתרים בחרו בהן (ברמת האתר), אבל בחברת אחסון שמכבדת את עצמה יהיה מערך אבטחה נכון שימנע מפורצים להשתלט על שרתים שלמים ולתקוף את כל האתרים שיושבים תחתיהם. כמו כן, צריך לבדוק שניתן להתקין על השרת תעודת אבטחה מסוג SSL בקלות יחסית. תפקידה של  תעודת ה – SSL היא לגרום להצפנה של מידע רגיש העובר בין השתמש לבין האתר, כמו למשל פרטים של כרטיסי אשראי, כך שלשום גורם זר לא תהיה גישה לפרטים הללו.

גיבוי

כאשר מבצעים שינויים רבים באתר בבת אחת ונוצר שינוי שבעקבותיו חלק מהעמודים לא עולים כלל או עולים בצורה מעוותת, אין צורך לחכות עד שגוגל יסרוק שוב את האתר ויאנדקס את הגרסה הלא תקינה שלו, אלא אפשר להשתמש בשירות הגיבוי של חברת האחסון, רוב חברות האחסון מספקות גיבוי של שבוע אחורה לפחות עבור כל הקבצים בשרת, מסדי הנתונים, ולפעמיים גם שמות המשתמשים והסיסמאות הרלוונטיות.

גיוון C קלאסים ו – IP שונים

נכון שהאלגוריתם של גוגל נעשה מתוחכם יותר מיום ליום, אבל גם השגת יתרון קטן יכולה להיות משמעותית כאשר יש כל כך הרבה מתחרים… בדיוק השל הסיבה הזו, נוצרו חבילות האחסון למקדמי אתרים. בחבילות אלו, כל אתר מקבל כתובת IP שונה ברמת ה – C Class  (הסדרה השלישית של המספרים מצד שמאל בכתובת ה – IP).

המשמעות של C – Class  שונה היא שלגוגל קשה יותר להסיק שכל האתרים שייכים לאותו בעל אתר או מקודמים על ידי אותו מקדם, ולכן אפשר לקשר ביניהם עם סבירות נמוכה יותר שגוגל יתעלם מהערך של הקישורים או יעניש את האתרים (למרות שזהו סיכון שתמיד צריך להילקח בחשבון).

שטח האחסון של האתר ונפח תעבורה

שטח האחסון של האתר ונפח התעבורה שלו משפיעים באופן ישיר על מספר הקבצים שניתן יהיה לאחסן עליו ועל מספר המבקרים המקסימלי שיוכלו לבקר בו (מכיוון שהשרת מעביר לכל גולש נפח מסוים של מידע שבסופו של דבר מצטבר למאות ואלפי מגה בייט).

היום בניגוד לעבר, לא צריך להשקיע הון תועפות על חבילות אחסון יקרות ואתרים רבים יכולים לשבת גם על חבילות אחסון קטנות מכיוון שחברות האחסון היום הן מאוד נדיבות. גם אם מדובר באתר גדול מאוד, סביר להניח שחבילת אחסון יקרה יותר תשתלם בטווח הארוך מכיוון שלאתר יהיו יותר הכנסות (מפרסומות, מכירות וכו').

אבל איך כל זה מתקשר לקידום אתרים? ובכן, צריך מאוד להיזהר מחברות המציעות שטח אחסון או תעבורה ללא הגבלה. חברות אלו בדרך כלל מסתמכות על כך שרוב האתרים לא ישתמשו בכל כך הרבה משאבים ולכן יהיה מספיק מקום ותעבורה לכולם. אך מה קורה אם חלק מן המשתמשים מחליטים לנצל את המצב לרעה ומעלים עשרות אתרים לאותו שרת לצרכי קידום שחור (קידום שמעורבים בו המון קישורים מכמות עצומה של אתרים במקביל) או סתם פעילות אפרפרה אחרת כמו לדוגמה פישינג ? במצב כזה, ייתכן שהאתר שלכם יוגדר ככזה שיושב עם הרבה אתרים לא איכותיים ויפסל רק בגלל שמישהו החליט להשתולל קצת על חשבונכם…

מסיבה זו, תמיד העדיפו לעבוד עם חברת קידום אתרים שמגדירה מראש את הגודל של החבילות שלה ואל תתפתו לחברות זולות מאוד שמי יודע מי משתמש בשירותים שלהן…

זמינות

כמו שכבר ציינו, לחברות אחסון אתרים עם תשתית רעוע משהוא, יש גם סיכוי גבוה יותר לכך שהאתרים שלה לא יהיו זמינים בחלק ניכר מן הזמן (רוב החברות מבטיחות 99.99% זמן באוויר). אם לחברה יש בפועל זמן זמינות נמוך יותר, המשמעות היא שגוגל עשוי להיתקל באתר דווקא בזמן שבו הוא Offline, ואז תהיה בעיה באינדוקס של דפים חדשים, מה שיוביל בסופו של דבר לכך שהעמודים שאותם גוגל מאנדקס לא יהיו העמודים הכי עדכניים באתר. כדי לפתור את הבעיה הזו, יש מספר שירותים שונים ברשת שבודקים את זמן זמינות האתר כמו למשל SiteUpTime.

 

פוסטים נוספים באותו נושא:

אחסון אתר וורדפרס לעסקים על גבי תשתית ענן בישראל, ממשק ניהול cPanel יחד עם מנהל ההתקנות Wordpress Toolkit Deluxe - המערכת שתחסוך לכם זמן וכסף בניהול אתרי וורדפרס איכותיים, מהירים ומאובטחים!